یک موسسه پژوهشی با انتشار مقاله‌ای تازه اعلام کرد فروش سری گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل با رشد 527 درصدی بیشتر از 10 درصد بازار ژاپن را دردست دارد که درمقایسه‌با تمام برندهای جهانی محبپبیت بیشتری دراین کشور دارد.

همان‌طورکه می‌دانید، گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل به‌دلیل ضعف قدرت پردازشی و برخورداری از تراشه‌های بسیار ضعیف تنسور با معماری سامسونگ از پایین‌ترین سطح محبوبیت در بازار جهانی برخوردار است، چراکه نیازها و درخواست‌های کاربران را برآورده نمی‌کند. باوجوداین، یک موسسه تحقیقاتی و پژوهشی با ارائه یک مقاله جدید اظهار کرد گوشی‌های پرچمدار پیکسل با رشد 527 درصدی در ژاپن به‌عنوان محبوب‌ترین کمپانی شناخته می‌شود؛ درصورتی‌که سایر برندهای معروف جهان مانند سامسونگ، اپل و شیائومی با کاهش فروش چشمگیری مواجه هستند؛ در ادامه به‌جزئيات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

بازار تلفن همراه IDC ژاپن 3.5 درصد در سال گذشته کاهش یافت

براساس آخرین گزارش‌های رسمی از حوزه فناوری، بازار کلی گوشی‌های هوشمند کشور ژاپن در سال 2023 میلادی با کاهش 10 درصدی روبه‌رو است و حتی کمپانی بزرگ اپل نتوانست روزهای خوبی در آن‌جا سپری کند و نهایتا با کاهش فروش 6 درصدی سال‌گذشته را به‌پایان رساند. همچنین، سامسونگ با کاهش 6.3 درصدی روزهای بسیار سختی را در ژاپن گذراند و نتوانست به آن‌چه می‌خواهد دست پیدا کند؛ بنابراین با آمار 39 درصدی فروش در بازار ژاپن نتوانست 2023 را تمام کند. ازسوی‌دیگر، گوگل با رشد 527 درصدی در ژاپن نسبت‌به سال 2022 توانست بیشتر از سایر رقبا رشد داشته باشد و احتمالا در سال‌های پیش‌رو موفقیت‌هایش را تکرار می‌کند.

باتوجه‌به مطالعات موسسه IDC، سهم گوگل از بازار ژاپن در سال 2023 میلادی به 10.7 درصد افزایش یافت؛ درصورتی‌که، سال 2022 تنها 1.5 درصد از بازار کل فروش گوشی‌های هوشمند در ژاپن به‌خودش اختصاص داده‌بود. به‌نظر می‌رسد عرضه دستگاه‌هایی مانند پیکسل 7a، پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو مصرف‌کنندگان بسیار زیادی را برای خرید نسخه‌ جدید پرچمداران گوگل متقاعد کرده‌است. به‌عنوان‌مثال، کاربران با سری پیکسل 8 تقریبا هفت سال پشتیبانی اندروید را خواهند داشت که درکنار سایر قابلیت‌های نرم‌افزاری سیستم‌عامل برای دوربین و رابط‌کاربری می‌تواند افزایش بیشتری در ژاپن و حتی بازار جهانی داشته باشد.

بازار گوشی‌های هوشمند پیکسل IDC ژاپن 527 درصد افزایش یافت

همان‌طورکه می‌دانید، سری پیکسل 9 در رویداد Google I/O به‌صورت کوتاه رونمایی می‌شوند، اما مراسم اصلی معارفه تقریبا در اواخر سال‌‌جاری میلادی انجام می‌شود که به‌افزایش فروش گوشی‌های گوگل کمک شایانی خواهد کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد غول آمریکایی برای تولید پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو از تراشه تنسور G4 استفاده می‌کند که برپایه اگزینوس 2400 ساخته شده‌است؛ بنابراین تصور می‌کنیم قابلیت‌های پردازشی نسبتا بیشتری را درمقیاسه‌با تنسور G3 به‌نمایش بگذارد. درحال‌حاضر، ارتقای سخت‌افزاری و حفظ پایداری دمای درونی می‌تواند به گوگل برای اوج‌گرفتن در بازار جهانی کمک کند، اما احتمالا این‌موضوع در سال 2025 با تراشه تنسور G5 محقق می‌شود.

اخبار مرتبط: