گزارش‌های جدید نشان می‌دهد نمایشگر تاشو پیکسل فولد برخی از کاربران مشکل جدیدی پیدا کرده که عملکرد لمسی آن را دچار اختلال می‌کند، البته هنوز منشا آن مشخص نیست.

روز ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ یعنی ۱۰ ماه قبل گوگل در مراسم Google I/O درکنار رونمایی از آخرین دستآوردهای هوش مصنوعی از اولین گوشی تاشو خود به‌نام پیکسل فولد رونمایی کرد. این دستگاه با مشکلات فیزیکی و مقاومتی زیادی همراه شده و ۴ روز پس از عرضه، نمایشگر یکی از نمونه‌های اولیه به‌دلیل پوشش ناقص سوخت. بااین‌حال درنهایت گوگل مشکلات متفاوت را پشت سر گذاشته و پیکسل فولد به‌عنوان اولین گوشی تاشو کمپانی آمریکایی عملکرد خوبی در بازار داشت. اکنون گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد نمایشگر پیکسل فولد پس از آپدیت اندروید مشکل جدیدی پیدا کرده است.

به‌گزارش چند کاربر پیکسل فولد گوگل پس از نصب آخرین به‌روزرسانی اندروید ۱۴، نمایشگر داخلی و تاشو گوشی آنها مشکل جدیدی پیدا کرده است. درحقیقت هنگام کشیدن انگشت روی صفحه برای بالا یا پایین رفتن، قابلیت لمسی دستگاه به‌خوبی عمل نکرده و فقط صفحه کمی جابجا می‌شود. حتی در برخی موارد، پس از حرکت به سمت پایین، دوباره با رها کردن انگشت به‌سمت بالا باز می‌گردد. این مشکل به‌نام اسکرول چسبنده شناخته می‌شود و هنوز هیچ راه‌حل قطعی برای آن مشخص نشده است.

بانگاهی به ویدیو مشخص می‌شود که مشکل نمایشگر پیکسل فولد واقعا می‌تواند تا چه حدی آزاردهنده باشد. برای امتحان کردن می‌توانید دست خود را خیس کرده و سپس سعی کنید با گوشی کار کنید. البته تجربه مشکل نمایشگر پیکسل فولد حتی از این هم بدتر است. بااین حال خوشبختانه مشکل نرم‌افزاری است و گوگل می‌تواند با انتشار آپدیت بعدی آن را رفع کند. بنابراین اگر پیکسل فولد شما هم با این مشکل روبرو شده جایی برای نگرانی وجود ندارد. البته نباید فراموش کرد که نمایشگر داخلی این دستگاه بسیار حساس است و پیش از این هم مشکلاتی برای آن به‌وجود آمده بود. بنابراین احتمال فیزیکی بودن مشکل وجود دارد.

درانتها باوجود چند گزارش مختلف درباره مشکل نمایشگر داخلی پیکسل فولد، هنوز گوگل هیچ واکنشی نشان نداده و مشخص نیست که چرا این مشکل اتفاق افتاده است. بااین حال اگر دستگاه شما بااین مشکل روبرو بود می‌توانید با خاموش و روشن و تمیز کردن نمایشگر با پارچه‌های مخصوص میکروفیبر برای رفع آن تلاش کنید.

اخبار مرتبط: