طی هفته گذشته قابلیت پین کردن پیام در چت واتس‌اپ در حال گسترش بوده و اکنون در دسترس بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است.

واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است. باوجود ارائه قابلیت‌های کمتر و محدودتر نسبت به تلگرام، شرکت متا طی هفته‌ها و ما‌ه‌های گذشته تلاش‌های زیادی را برای ارتقا این پلتفرم انجام داده است. مثلا بستری به‌نام کانال در واتس‌اپ وجود نداشت که چند ماه قبل به آن اضافه شد. همچنین چند روز قبل متا از هوش مصنوعی Meta AI رونمایی کرد و آن را در پلتفرم‌های مختلف مانند اینستاگرام و واتس‌اپ در دسترس کاربران آمریکایی قرار داد. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد واتس‌اپ قابلیت پین کردن پیام‌های مهم را ارائه کرده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، قابلیت پین کردن پیام طی روزهای گذشته در حال انتشار میان کاربران مختلف بوده است. پس از اینکه در وب‌سایت رسمی واتس‌اپ از امکان پین کردن پیام در چت رونمایی شد، این قابلیت فقط برای تعداد محدودی عرضه شد، اما امروز متوجه شدیم این قابلیت برای کاربران زیادی از جمله ایرانیان نیز فعال شده است. برای دسترسی و استفاده باید ابتدا واتس‌اپ خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. سپس با ورود به یکی از چت‌ها، با نگه‌داشتن انگشت روی پیام آن را انتخاب کرده و سپس با کلیک روی منو بالا و گوشه صفحه، گزینه «سنجاق کردن» یا «Pin» را انتخاب کنید.

پین کردن پیام در واتساپ

پس از آن، یک پنجره روی صفحه باز می‌شود و درون آن سه گزینه «۲۴ ساعت»، «۷ روز» و «۳۰ روز» قرار دارند که گزینه ۷ روز به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده است. همچنین زیر این پنجره نوشته شده «هر وقت بخواهید می‌توانید سنجاق را بردارید» که خبر خوبی برای کاربران است. البته گزینه‌ای برای پین کردن بیش از ۳۰ روز فعلا وجود ندارد، بااین حال به‌ندرت امکان پین کردن برای فواصل زمانی بیشتر از یک ماه استفاده می‌شود و نیاز چندانی به آن وجود ندارد.

اخبار مرتبط: