سامسونگ به تازگی از آپدیت One‌UI 5 برای گلکسی واچ رونمایی کرد. این آپدیت که وان یو آی 5 نام دارد، قرار است برای گلکسی واچ‌های سری 4 و سری 5 عرضه شود و قرار است قابلیت‌های جدیدی را به آن‌ها اضافه کند. البته برخی از کاربران اعلام کردند که برخی از ویژگی‌های این آپدیت، شباهت زیادی به قابلیت‌های اپل واچ دارد و ممکن است سامسونگ کمی از این شرکت تقلید کرده باشد.

البته این آپدیت تغییرات بسیار زیادی را در رابط کاربری ساعت به وجود نمی‌آورد و پیشرفت‌های آن عمدتا روی سه بخش تمرکز کرده‌اند. این تغییرات شامل تشخیص بهتر خواب کاربران، ابزار‌های سلامتی دقیق‌تر و ویژگی‌های ایمنی کاربر می‌شوند. در این آپدیت قرار است ویژگی‌های تشخیص خواب این ساعت دقیق‌تر شوند و به صورت هوشمندانه‌تری خواب کاربران را ثبت کنند.

ویژگی‌های خواب One UI 5 Watch

عرضه آپدیت One UI 5 قرار است مراحل خواب را بهتر ثبت کند و ساعات تنفس نادرست و سطوح اکسیژن خون کاربر را نشان دهد. همچنین حالا کاربران می‌توانند از مربی گلکسی واچ استفاده کنند و کیفیت خواب خودشان را افزایش دهند. گلکسی واچ حالا برای بهبود کیفیت خواب کاربر می‌تواند با سایر لوازم خانگی هوشمند ارتباط برقرار کند و آن‌ها را برای خواب بهتر کاربر مدیریت کند.

ضربان قلب شخصی سازی شده One UI 5 Watch

حالا سنجش ضربان قلب کاربر هم به کمک آپدیت جدید هدفمند‌تر می‌شود و کاربران می‌توانند مراحل مختلفی را برای کارکرد قلبشان تنظیم کنند. به این وسیله، ساعت می‌تواند به هر کاربری، برنامه‌ای شخصی‌سازی شده را ارائه بدهد که با بدن او سازگاری بیشتری داشته باشد. حالا عرضه آپدیت گلکسی واچ به آن کمک می‌کند تا در زمان تشخیص سقوط کاربران، در صورت عدم پاسخگویی با نیرو‌های امدادی تماس بگیرد.

همچنین اگر عضوی از برنامه سامسونگ ممبرز باشید و از ساعت‌های گلکسی واچ سری 4 یا 5 استفاده کنید، در این ماه می‌توانید وارد برنامه بتا سامسونگ شوید و این آپدیت را سریع‌تر دریافت کنید. اما اگر قصد دارید نسخه پایدار را نصب کنید، باید تا نیمه دوم سال 2023 برای عرضه عمومی آن صبر کنید.

اخبار مرتبط: