رونمایی وان پلاس نورد N30 تقریبا یک سال پس از وان پلاس نورد N20 5G که در فروردین ۱۴۰۱ رونمایی شد، بالاخره اتفاق افتاد.

درست مثل نسل قبلی خود، وان پلاس نورد N30 5G مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ است که با حافظه رم ۸ گیگابایت LPDDR4X به بازار عرضه می‌شود. حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت UFS 2.2 است که قابلت ارتقا تا یک ترابایت با کارت microSD را دارد. Nord N30 5G از سیستم عامل OxygenOS ۱۳.۱ بر اساس اندروید ۱۳ استفاده می‌کند، اما تنها یک به‌روزرسانی اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد. با این حال، OnePlus قول داده است که به‌روزرسانی‌های امنیتی را به مدت سه سال ارائه کند.

OnePlus Nord N30 5G دارای یک ال‌سی‌دی ۶.۷۲ اینچی +FullHD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و پانچ هول در مرکز برای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است. در پنل پشت یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری به همراه دو دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و عمق ۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

انرژی این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی ۶۷ وات SuperVOOC تامین می‌شود. شارژ در مناطق با برق ۱۱۰ ولتی از جمله آمریکای شمالی، تنها تا ۵۰ وات می‌رسد که البته در ایران با این مشکل مواجه نخواهید بود.

طراحی جانبی وان پلاس نورد N30 5G

سایر ویژگی‌های مهم OnePlus Nord N30 5G شامل جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، درگاه ورودی USB-C، بلندگوهای استریو و اسکنر اثر انگشت در کناره‌ها است. این گوشی هوشمند ۸.۳ میلی‌متر ضخامت و ۱۹۵ گرم وزن دارد. اگر همه اطلاعات آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که OnePlus Nord N30 5G در حقیقت همان Nord CE 3 Lite که فروردین رونمایی شد بوده که با تغییر نام تجاری عرضه شده است.

OnePlus Nord N30 5G در رنگ‌های سبز و خاکستری عرضه می‌شود، اما ظاهرا OnePlus فقط رنگ خاکستری را در صفحه مشخصات گوشی و فروشگاه آنلاین آن در دسترس قرار داده است.

در زمان رونمایی از وان پلاس نورد N30 5G قیمت ۳۰۰ دلار اعلام شد و در وب سایت رسمی وان پلاس در ایالات متحده قابل پیش خرید است. فروش این گوشی از ۱۸ خرداد آغاز می‌شود و کسانی که گوشی هوشمند را از قبل پیش خرید می‌کنند یک هدفون OnePlus Nord Buds 2 TWS به ارزش ۶۰ دلار به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

خبر مرتبط: معرفی وان پلاس نورد N30 با تراشه اسنپدراگون ۶۹۵