گوشی هوشمند وان پلاس Ace 3V به‌عنوان اولین مشتری تراشه اسنپدراگون +7 نسل 3 با 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5X و صفحه‌نمایش 6.7 اینچی به‌صورت رسمی در چین معرفی شد.

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، کمپانی چینی وان پلاس به‌صورت رسمی گوشی میان‌رده وان پلاس Ace 3V را برای ورود به‌بازار داخلی چین معرفی کرد که به‌دلیل مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده بهینه و طراحی نسبتا متفاوت احتمالا مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، این دستگاه هوشمند قابلیت‌های هوش مصنوعی را پشتیبانی می‌کند و به‌واسطه همین ویژگی‌های جدید می‌تواند محبوبیت بسیار بیشتری درمقایسه‌با نسل پیشین به‌دست آورد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از وان پلاس Ace 3V می‌پردازیم.

باتوجه‌به طراحی و ظاهر وان پلاس Ace 3V، باید بگوییم با یک دستگاه کاملا متفاوت روبه‌رو هستیم که از صفحه‌نمایش تخت برخوردار است و دکمه‌های پاور و تنظیم صدا مانند نسل‌های گذشته در جایگاه سابق‌شان قرار دارند. همچنین، ماژول دوربین به‌صورت عمودمی در سمت چپ پنل پشت قرار گرفته که ظاهری زیبا را به وان پلاس Ace 3V هدیه می‌کند. در ادامه باید اشاره کنیم کمپانی سازنده برای مقاومت این گوشی میان‌رده از گواهینامه استاندارد IP65 استفاده کرد که درمقابل گردوغبار و پاشش آب مقاوم خواهد بود.

مشخصات فنی وان پلاس 3V

علاوه‌براین، وان پلاس Ace 3V از یک نمایشگر OLED تخت با ابعاد 6.7 اینچی بهره می‌برد که رزولوشن آن به 1220×2712 پیکسل می‌رسد؛ همچنین، سایر قابلیت‌های پنل این دستگاه شامل نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی، سطح روشنایی خودکار 2150 نیتی و سینگال‌های کنترل شدت نور با فرکانس 2160 هرتزی PWM خواهد بود. همچنین، کمپانی وان‌پلاس برای بهبود تجربه کاربری از تکنولوژی Rain Touch استفاده کرده که به کاربران اجازه می‌دهد با دستان خیس از گوشی‌شان بهره‌مند شوند.

سیستم دوربین وان پلاس Ace 3V بسیار ساده طراحی شده، چراکه برچسب قیمتی باید پایین‌ باشد تا بتواند با برخی از مهم‌ترین عناوین مانند Poco X6 Pro رقابت کند. ماژول دوربین پذیرای یک سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX882 با لرزش‌گیر اپتیکال و اولترا واید 8 مگاپیکسلی است که عملکرد نسبتا خوبی در شرایط نوری مختلف دارد. همچنین، صفحه‌نمایش دارای یک پانچ‌هول است که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی داخل قرار می‌گیرد و برای عکس‌برداری در فراوانی نور مناسب خواهد بود.

قیمت وان پلاس 3V

هنگام معرفی وان پلاس Ace 3V، نکات بسیار قابل‌توجهی درخصوص قابلیت‌های پردازشی این دستگاه بیان شد، چراکه از تراشه نسل جدید اسنپدراگون +7 نسل 3 با ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد و درکنار حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5X عملکرد فوق‌العاده بالایی را در اجرای بازی‌های ویدئویی به‌نمایش خواهد گذاشت. همچنین، برای ذخیره‌سازی اطلاعات از 512 گیگابایت حافظه داخلی با فناوری UFS 4.0 برخوردار است که برای بسیاری از کاربران کافی خواهد بود. ازسوی‌دیگر، وان پلاس Ace 3V برای پایداری عملکرد به سیستم خنک‌کننده بسیار قدرت‌مند مجهز است که تقریبا مشخصات و قابلیت‌های خنک‌‌کننده وان پلاس 12 در آن دیده می‌شود.

برای تامین انرژی، وان پلاس Ace 3V از یک باتری عظیم 5500 میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ فوق‌سریع سیمی 100 واتی بهره می‌برد که ظرف مدت‌زمان 40 تا 45 دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌شود. ازنظر نرم‌افزاری، این گوشی هوشمند با سیستم‌عامل ColorOS 14 برپایه اندروید 14 عرضه خواهد شد که سه‌سال به‌روزرسانی اصلی و چهار سال آپدیت امنیتی را دریافت می‌کند. ازنظر قیمتی نسخه 12 + 256 گیگابایتی حدود 280 دلار، مدل 12 + 512 گیگابایتی حدود 320 دلار و درنهایت نسخه 16 + 512 گیگابایتی با قیمتی معادل 361 دلار در بازار چین به‌فروش می‌رسد.