وان‌پلاس در طول تاریخ بارها نوآوری‌های جدیدی را به دنیای موبایل آورده و ظاهرا قصد دارد همچنان به این کار ادامه دهد. کانسپت وان‌پلاس 11 به تازگی در نمایشگاه MWC دیده شده و یکی دیگر از ابتکار‌های این شرکت را نشان می‌دهد که ممکن است به زودی شاهد ورود آن به دنیای موبایل باشیم.

امروز در کنگره موبایل، دستگاهی به نام کانسپت وان‌پلاس 11 دیده شد که اجزای داخلی آن با وان‌پلاس 11 مشترک است. اما این دستگاه یک تفاوت اساسی با مدل عادی دارد. وان‌پلاس در کانسپت جدید از سیستم خنک‌کننده‌ای استفاده کرده که به نام Active CryoFlux شناخته می‌شود. این سیستم از مایع خنک کننده‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند در عملکرد دستگاه تاثیر چشم‌گیری داشته باشد.

سیستم خنک‌کننده Active CryoFlux در حین شارژ و بازی فعال می‌شود و طبق اطلاعات منتشر شده، می‌تواند زمان شارژ کامل دستگاه را 30 تا 45 ثانیه کاهش دهد. این سیستم همچنین می‌تواند عملکرد دستگاه را در حین بازی بسیار پایدارتر کند و این موضوع بدون افزایش وزن یا ضخامت دستگاه صورت گرفته که بسیار چشم‌گیر است.

طراحی دوربین OnePlus 11 Concept

رگه‌های آبی رنگ در قاب پشتی دستگاه در حقیقت لوله‌هایی هستند که مایع خنک‌کننده در آن‌ها پمپ می‌شود و از پشت دستگاه عبور می‌کند. طبق اعداد اعلام شده، این سیستم می‌تواند دمای دستگاه را تا 35 درجه فارنهایت کاهش دهد. شما حتی می‌توانید جابجا شدن این مایع را در قاب پشتی به کمک شیشه شفاف ببینید. لازم به ذکر است که این لوله در مسیر خود حتی از دور ماژول دوربین هم عبور می‌کند و همین موضوع باعث خاص‌تر شدن ظاهر آن شده است.

اما همانطور که از اسم کانسپت وان‌پلاس 11 مشخص است، این دستگاه هنوز یک نمونه آزمایشی محسوب می‌شود. البته ما امیدواریم که وان‌پلاس از این نوع خنک‌کننده در دستگاه‌های آینده خود استفاده کند اما تاکنون خبری در مورد برنامه‌های این شرکت منتشر نشده است. کانسپت‌های دیگری هم در گذشته توسط وان‌پلاس تولید شده‌اند اما آن دستگاه‌ها هرگز به مرحله تولید نرسیده‌اند.

استفاده از یک سیستم خنک‌کننده مایع در دستگاه می‌تواند قدم بزرگی در صنعت موبایل باشد اما نمی‌توان حساب زیادی روی وان‌پلاس برای انجام این کار باز کرد. برخی افراد اعلام کردند که این کار وان‌پلاس در حقیقت کپی از روی شرکت ناتینگ محسوب می‌شود اما باید به این موضوع اشاره کنیم که ال ای دی‌های قاب پشتی ناتینگ فون ویژگی خاصی نداشتند و فقط جلوه ظاهری آن را بهتر می‌کردند.

مقاله مرتبط: بررسی وان پلاس ۱۱