تقریباً سه سال است که رابط کاربری سامسونگ از لحاظ تغییرات ظاهری دست نخورده باقی مانده و بزرگ‌ترین تغییر آن، قابلیت Quick Panel در One UI 6.0 بود. با این حال، احتمال می‌رود سال آینده تغییرات One UI 7.0 اساسی، جذاب و متفاوت ظاهر شوند.

آپدیت One UI 7.0 قرار است بر پایه اندروید 15 باشد. بر طبق گزارشی از سوی لیکری به نام UniverseIce در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، سامسونگ قصد دارد ویژگی‌های متنوعی به One UI 7.0 بیاورد و این رابط کاربری را از پایه دگرگون سازد. به گفته وی، رابط کاربری One UI 7.0 قرار است بزرگ‌ترین تغییرات در تاریخ این رابط کاربری را با خود به ارمغان بیاورد. ظاهراً بالاخره طراحی آیکون‌ها نیز در این آپدیت جدید دستخوش تغییر خواهد شد.

معمولاً سامسونگ به ندرت پیش می‌آید که طراحی آیکون‌هایش را عوض کند و این طراحی در این چند سال بی‌تغییر باقی مانده است. با این حال، حداکثر هر پنج سال یکبار نیاز به دگرگونی اساسی داریم که ظاهراً تغییرات One UI 7.0 قرار است این را برایمان به دنبال داشته باشد و کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ را خوشحال کند.

One UI 7.0

احتمال دارد در دو ماه آینده، تست نسخه بتای One UI 7.0 برای دستگاه‌های سری گلکسی اس 24 آغاز شود. این بتا احتمال دارد در نهایت بزرگ‌تر شود و دستگاه‌های پرچم‌دار قدیمی چون سری اس 23 نیز آن را دریافت کنند. در نهایت، ممکن است شاهد عرضه چندین بتا و بررسی آن توسط افراد و توسعه دهندگان مختلف باشیم تا که در نهایت در کنفرانس که در تاریخ 3 اکتبر سال 2024 برگزار می‌شود، معرفی رسمی One UI 7.0 را شاهد باشیم.

اگر بر اساس گذشته سامسونگ و عملکرد آن با نسخه‌های قدیمی رابط کاربری‌اش قضاوت کنیم، انتظار داریم نسخه پایدار One UI 7.0 در نهایت در ماه اکتبر یا نوامبر سال جاری منتشر شود. تمامی گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده، گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها تا پایان سال جاری از رابط کاربری جدید برخوردار خواهند بود و می‌توانند تجربه‌ای نو داشته باشند. برخی از گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده نیز به احتمال زیاد در چهار ماهه اول سال 2025 می‌توانند از این آپدیت جدید بهره‌مند شوند.