یک منبع آگاه چینی اعلام کرد کمپانی نوبیا قصد دارد از اولین گوشی هوشمند با سنسور یک اینچی و لنز ۳۵ میلی‌متری رونمایی کند.

طی سال‌های اخیر، کمپانی‌های زیادی نظیر اپل، سامسونگ و شیائومی که از بزرگان صنعت گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند برای ارائه پرچمداری قدرت‌مند با سیستم دوربین چشمگیر بایکدیگر به‌رقابت می‌پردازند. حدود دو ماه پیش، شیائومی ۱۳ اولترا با ماژول دوربین چهارگانه و سنسور اصلی یک اینچی وارد بازار شد. حالا اخبار و شایعات نشان می‌دهد که قرار است یک گوشی دیگر با سنسور یک اینچی و لنز ۳۵ میلی‌متری ازسوی نوبیا ساخته شود که به‌دلیل پتانسیل بالای آن احتمالا مورد توجه بسیاری از کاربران و عکاسان حرفه‌ای قرار می‌‌گیرد.

چندی پیش نوبیا گوشی پرچمدار Z50S پرو را به بازار عرضه کرد که از سیستم دوربین پیشرفته‌ای برخوردار بود؛ اما به‌نظر می‌رسد سازنده چینی قصد دارد به کنجکاوی در دنیای گوشی‌های دوربین محور ادامه دهد و دستگاهی با سنسور یک اینچی با لنز ۳۵ میلی‌متری تولید کند که از دیافراگم بهتر و فوکوس بیشتری بهره‌مند می‌شود که منجر به بهبود تجربه کاربری می‌شود. باتوجه‌به رقابت میان کمپانی‌های چینی احتمالا باید منتظر سنسورهای بزرگ‌تری در نسخه‌های بعدی پرچمداران شیائومی نیز باشیم.

براساس گزارش‌ها، چشم‌انداز گوشی‌های دوربین‌محور دائما تغییر می‌کند و تولیدکنندگان به جابه‌جایی مرزهای نوآوری قابلیت‌های جدیدی معرفی می‌کند که کاربران و علاقه‌مندان به حوزه فناوری را متعجب می‌کند. کمپانی نوبیا با Z50S پرو توانست سنسور  1/1.49 اینچی با لنز ۳۵ میلی‌متری را با لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری معرفی کند؛ حالا قصد دارد در نسخه‌ای دیگر روی به تولید سنسور یک اینچی بیاورد که دستاوری بزرگ به‌شمار می‌رود.

افشاگر معروف چینی، دیجیتال چت استیشن، با اشتراک‌گذاری عکس‌های واقعی از گوشی هوشمند نوبیا به شایعات و ادعا‌ها اعتبار بخشید و عنوان کرد این کمپانی تحقیق‌وتوسعه را روی این دستگاه آغاز کرده است. همچنین وی اشاره کرد نوبیا برای پیش‌برد اهداف و ساخت سیستم دوربین گوشی مذکور با کمپانی سونی همکاری می‌کند و لنز IMX989 به‌عنوان سنسور اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از تصاویر نشان می‌دهد برآمدگی ماژول دوربین سه‌برابر بزرگ‌تر نوبیا Z50S پرو است؛ چنین طراحی می‌تواند به زیبای‌شناسی دستگاه آسیب جدی وارد کند، اما سازنده قطعا می‌خواهد گوشی دوربین‌محور بسازد و طراحی در اولویت‌های قرار ندارد.

باوجوداین، برآمدگی دوربین به‌ مهندسی دستگاه برمی‌گردد که فضای مورد نیاز برای بهینه‌سازی پتانسیل کامل سنسور سونی IMX989، سنسور تله‌فوتو پریسکوپ و سنسور اولترا واید دراختیار سازنده قرار می‌دهد. با چنین استراتژی، نوبیا قصد دارد مفهوم گوشی‌های دوربین‌محور را متحول کند و هرگونه محدودیت ازجمله طراحی را برای دستیابی به یک ماژول قدرت‌مند و باکیفیت حذف کند. همچنین، برخلاف سایر کمپانی‌ها که رویکردی تدریجی برای ارائه ویژگی‌های جدید دارند، نوبیا قصد دارد باسرعت بیشتری صنعت را متحول کند.

درحال‌حاضر، هیچ تاریخ رسمی از معرفی دستگاه وجود ندارد، اما به‌نظر می‌رسد تصاویر افشا شده میزان کنجکاوی و گمانه‌زنی‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی برانگیزد. افشاگر چینی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد برنامه‌های خاصی برای ساخت دستگاه وجود دارد و سازنده چینی با استفاده از فناوری‌های لازم به‌زودی یک پرچمدار دوربین‌محور می‌سازد.

اخبار مرتبط: