نوکیا 3210 نمادین‌ترین گوشی دهه 70 است که حالا نوکیا این دستگاه را با ظاهری مدرن و امکانات جدید، پس از 25 سال دوباره راهی بازار خواهد کرد.

نوکیا نسخه جدید ۳۲۱۰ را با نام نوکیا 3210 (2024) معرفی کرده و به جای طراحی حجیمی که در مدل اصلی داشت، از ظاهری امروزی‌تر با حفظ برخی المان‌های کلاسیک مانند لوگوی افقی نوکیا در پشت گوشی بهره می‌برد. نوکیا در عصری که هنوز گوشی‌ها هوشمند نشده بودند، با عرضه دستگاه‌های فیچرفون و ساده توانسته بود سهم زیادی از بازار موبایل دنیا را در اختیار بگیرد، اما با ظهور گوشی‌های هوشمند، جایگاه خودش را از دست داد. بااین‌حال، کمپانی HMD Global همچنان به تولید گوشی‌های ساده نوکیا ادامه داده است.

حالا بر اساس گزارش‌ها، این شرکت در حال کار روی احیای یک مدل قدیمی یعنی نوکیا 3210 است که قدمت 25 ساله دارد. در ادامه به نکاتی که باید در مورد این گوشی جدید بدانید اشاره می‌کنیم. از جمله تغییرات و به‌روزرسانی‌های این نسخه می‌توان به اتصال 4G برخلاف مدل اصلی که فاقد هرگونه اتصال به شبکه‌های مخابراتی نسل جدید بود، اشاره کرد. این گوشی به دوربینی 2 مگاپیکسلی مجهز شده است که در مقایسه با مدل اصلی که فاقد دوربین بود، پیشرفتی قابل توجه محسوب می‌شود.

گوشی نوکیا 3210 (2024)

باتری این دستگاه با وجود ارتقای امکانات، همچنان از باتری قابل تعویض بهره می‌برد که طول عمر بالایی دارد. بازی محبوب مار که در مدل اصلی 3210 جذابیت بسیاری داشت، در این نسخه نیز با گرافیک جدیدتر و امکانات بیشتر، نوستالژی دهه 70 را زنده می‌کند. این گوشی در واقع نسخه به‌روزرسانی شده Nokia 215 4G است که در سال 2023 عرضه شد. نوکیا 3210 سیستم عامل Series 30+ را اجرا می‌کند که برای گوشی‌های ساده و غیر لمسی طراحی شده است. این گوشی از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند و در رنگ‌های آبی، خاکستری و سبز عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود نوکیا 3210 با قیمتی مقرون به‌صرفه به بازار عرضه شود و طیف وسیعی از کاربران، از جمله کسانی که به دنبال گوشی دوم یا گوشی ساده و بادوام هستند را به خود جلب کند. نوکیا اخیراً گوشی‌های جدیدی مانند 215 4G، 225 4G و 235 4G را معرفی کرد. اما پیش از هرگونه اعلام رسمی، اطلاعاتی درباره نوکیا 3210 (2024) نیز منتشر شده و ظاهرا این اولین باری نیست که برند فنلاندی یک مدل کلاسیک قدیمی را به بازار بازگردانده است.

بنابراین، نسخه ۲۰۲۴ از گوشی نوکیا ۳۲۱۰ با به‌روزرسانی‌های مدرن معرفی می‌شود که باعث کارآمدی بیشتر آن در بازار فعلی خواهد شد. اگرچه گوشی‌های هوشمند همچنان محبوب‌تر از گوشی‌های ساده هستند، اما عملکرد قابل اعتماد و قیمت مناسب، گوشی‌های ساده را بسیار در دسترس‌تر می‌کند. بنابراین، این گوشی‌ها همچنان کاربرد خاص خودشان را دارند. هنوز تاریخ دقیق عرضه این گوشی مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود در ماه‌های آینده به بازار عرضه شود. قیمت این گوشی نیز هنوز نهایی نشده، اما پیش‌بینی می‌شود با قیمتی بین 30 تا 40 دلار به فروش برسد.