تازه‌ترین پتنت‌ها نشان می‌دهد کنسول دستی و قابل‌حمل نینتندو سوییچ ۲ با نمایشگر دوگانه جداشونده معرفی خواهد شد.

براساس گزارشی از وب‌سایت خبری Gamerant، پتنت جدیدی را از نینتندو سوییچ ۲ نشان می‌دهد که شباهت زیادی به کنسول Nintendo 3DS دارد و از نمایشگر دوگانه جداشونده کاملا متفاوت بهره می‌برد و به‌صورت بی‌سیم با یک‌دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین، این دستگاه از یک صفحه‌نمایش لمسی خارجی برخوردار است که می‌تواند برای بازی با کنسول درحالت بسته مورد استفاده قرار بگیرد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این پتنت و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

البته باید به‌یاد داشته باشیم که بسیاری از پتنت‌های ثبت‌شده توسط کمپانی‌های بزرگ هیچ‌گاه به‌یک محصول واحد تبدیل نمی‌شوند. بااین‌حال، پتنت یادشده با تم کنسول‌های نینتندو سوییچ مطابقت دارد؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد برخی از ویژگی‌های آن برای ساخت کنسول نسل دوم نینتندو سوییچ استفاده شود. همچنین، کنسولی با این قابلیت‌ها، می‌‌تواند از بازی‌های ویدئویی قدیمی DS و 3DS به‌راحتی در Switch Library پشتیبانی کند، چراکه تنها برای آن نسل کنسول‌ها با نمایشگر‌ دوگانه طراحی شده بودند.

کنسول Nintendo Switch 2 با نمایشگر دوگانه جداشونده معرفی می‌شود

درحال‌حاضر، اطلاعات و جزئیات کمی درباره مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی کنسول نینتندو سوییچ ۲ وجود دارد. باوجوداین، طبق آخرین شایعات از حوزه گیمینگ، باید بگوییم این کنسول دستی از قابلیت‌ NVIDIA DLSS 3.5 Ray Reconstruction پشتیبانی می‌کند که درمقایسه‌با فناوری Ray Tracing در کنسول خانگی نسل نهم PS5 و Xbox Series X پیشرفته‌تر محسوب می‌شود. اما ازسوی‌دیگر، شایعات تایید می‌کنند نینتندو سوییچ ۲ از تکنولوژی Frame Generation پشتیبانی نخواهد کرد.

علاوه‌براین، گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی Nintendo و NVIDIA روی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی فعالیت می‌کنند تا بتوانند یک سیستم هیبریدی را برای کنسول نسل آینده طراحی کنند؛ براساس شایعات باید گفت نینتندو سوییچ ۲ می‌تواند انقلابی را در نسل کنسول‌های دستی ایجاد کند. اکنون، تاریخ معرفی این محصول تایید نشده، اما گزارش‌ها به رونمایی از دستگاه تا اواسط سال ۲۰۲۴ اشاره می‌کند؛ بااین‌حال، درصورت انتشار هرگونه خبر جدید درسریع‌ترین زمان ممکن آن را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: