سه نمونه از جدیدترین گوشی‌های ساده نوکیا محصول ۲۰۲۴، مجهز به پردازنده قوی، باتری با دوام بیشتر و شبکه 2G توسط HMD رونمایی شدند.
طی روزهای اخیر کمپانی نوکیا (HMD)، برند محبوب و نام‌آشنای صنعت موبایل به معرفی و رونمایی از سه گوشی جدید از سری گوشی‌های ساده دکمه‌ای که دارای پردازنده قوی هستند، پرداخت. البته این گوشی‌های ساده نوکیا درواقع یک به‌روزرسانی بر گوشی‌های مدل‌ قبل یعنی نوکیا ۲۳۰، نوکیا ۵۳۱۰ و نوکیا ۶۳۱۰ هستند که نسبت به نسخه‌های قبلی مجهزتر و با کارایی بیشتری به بازار عرضه می‌شوند. بارزترین ویژگی جدیدی که کمپانی نوکیا به مدل‌های قبلی افزوده، مربوط به طول عمر باتری‌ها را در هر بار شار‌ژ کردن گوشی است.

براین‌ اساس گوشی نوکیا ۲۳۰ دارای تراشه unisoc 6531F و بلوتوث ۵ بوده و مجهز به باتری ۱۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است که صفحه نمایشگر ۲/۸ اینچی آن، ۶۵ هزار طیف رنگی را پشتیبانی کرده و نمایش می‌دهد. اما همچنان همان دوربین مدل قبل ۲ مگاپیکسل با فلش LED را داراست.
گوشی نوکیا مدل ۶۳۱۰، دوربین VGA با صفحه نمایش ۲/۸ اینچی LCD را داراست اما باتری آن نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و ظرفیت جدید آن ۱۴۵۰ میلی‌آمپر ساعت با درگاه USB-C است. همچنین مانند مدل قبل دوسیم‌کارته بوده و کارت حافظه MICRO SD دارد.
نوکیا ۵۳۱۰ مانند دو گوشی دیگر که پیش‌تر گفتیم با باتری ۱۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی رونمایی شد. این گوشی مجهز به تراشه unisoc 6531F و نمایشگر ۲/۸ اینچی LCD است. همچنین فضای ذخیره‌سازی آن ۱۶ مگابایتی است و دارای دو اسپیکر و رادیوی موج FM است.
لازم به ذکر است که هنوز قیمت گوشی‌های ساده نوکیا توسط HMD اعلام نشده است. همچنین مدل‌های قبلی این سه گوشی‌ مربوط به سال ۲۰۲۱ هستند و اکنون با تغییرات اعمال شده و برخی از ویژگی‌های جدید که به آنها اشاره کردیم می‌توانند در بهبود عملکرد به کاربران کمک کنند.