شرکت استارت‌آپی Augmental از یک لوازم جانبی جدید به‌نام MouthPad رونمایی کرد که مانند پلاک در دهان قرار گرفته و کاربران معلول حرکتی می‌توانند از آن و زبان خود برای کنترل گوشی موبایل‌شان استفاده کنند.

با پیشرفت تکنولوژی هر روز فناوری‌های پیشرفته‌تر و کاربردی‌تری در جهان معرفی و ساخته می‌شوند. مثلا گوشی‌های همراه در ابتدا برای برقراری تماس بی‌سیم ساخته، اما با گذر زمان به پیامک، اینترنت، دوربین و بازی ویدیویی مجهز شدند تا به یک عضو جدایی‌ناپذیر از زندگی افراد تبدیل شوند. بااین حال استفاده از این لوازم برای افراد معلول حرکتی که در اثر تصادف یا اتفاقات دیگر توان استفاده از دست و پای خود را ندارند ممکن نیست. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد این مسئله هم قرار است تغییر کند و به‌زودی افراد معلول هم توانایی استفاده از گوشی را خواهند داشت.

یک شرکت استارت‌آپی به‌نام Augmental در سان‌فرانسیسکو از یک دستگاه جدید برای بیماران معلول که توان حرکت دست و پا ندارند رونمایی کرد. این دستگاه که MouthPad نام دارد، اگرچه در ابتدا عجیب به‌نظر می‌رسد اما می‌تواند انقلابی در زمینه استفاده از گوشی توسط معلولان حرکتی و حتی افراد عادی ایجاد کند. MouthPad مانند یک پلاک در دهان قرار گرفته و با استفاده از بلوتوث به دستگاه‌هایی مجهز به سیستم‌عامل MacOS، ویندوز، اندروید، لینوکس و iOS متصل می‌شود. سپس کاربر می‌تواند با استفاده از زبان، مانند یک TrackPad روی سطح این دستگاه بزند تا عملیات مورد نظر را انجام داده و گوشی یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری را کنترل کند.

شرکت Augment برای اطمینان از راحتی MouthPad هنگام استفاده، قالب‌های شخصی‌سازی شده دندان را برای کاربران می‌سازد تا هیچ مشکلی برای کاربر به‌وجود نیاید. همچنین بااستفاده از بلوتوث و باتری، با هر بار شارژ کردن امکان بهره‌مندی تا ۵ ساعت از دستگاه وجود دارد که زمان بسیار قابل توجهی به حساب می‌آید. اگرچه مشخصات و قابلیت‌های این دستگاه تا حدودی توسط کوربین هالیویل، مهندس نرم‌افزار این شرکت معرفی شد، رونمایی رسمی از این دستگاه قرار است در نمایشگاه CES 2024 واقع در لاس وگاس که از پس فردا، ۱۹ دی ماه برگزار می‌شود معرفی خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا این دستگاه در آینده برای افراد معلول حرکتی تولید خواهد شد یا تکنولوژی‌های دیگر مانند کنترل با استفاده از چشم محبوبیت بیشتری به‌دست خواهند آورد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: