در چند روز اخیر، اخبار زیادی در مورد رونمایی از دستگاه‌های جدید موتورولا منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد دستگاه‌های جدیدی را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کند تا بتواند کاربران خود را افزایش دهد. حالا در آخرین اخبار، شاهد معرفی موتورولا اج 40 بودیم که با مشخصات قدرتمندی عرضه می‌شود و ظاهر زیبایی دارد.

این گوشی در سه رنگ آبی، مشکی و سبز عرضه می‌شود. در این میان، رنگ سبز و مشکی از پوشش چرم مصنوعی استفاده می‌کنند و مدل آبی، قاب پشتی پلاستیکی دارد. مدل‌های چرمی وزن 171 گرمی دارند اما این وزن در مدل پلاستیکی به 167 گرم می‌رسد. البته هر دو مدل از گواهی IP68 برخوردارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا عمق 1.30 متری به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاومت کنند.

موتو اج 40 از تراشه دیمنسیتی 8020 استفاده می‌کند که برپایه معماری 6 نانومتری ساخته شده و از 8 گیگابایت رم LPDDR4X برخوردار است. حافظه این دستگاه هم به صورت پیش‌فرض، 256 گیگابایت از نوع UFS 3.1 است. در بخش جلوی دستگاه، شاهد استفاده از یک صفحه نمایش 6.55 اینچی اولد با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی هستیم که نرخ بروزرسانی 144 هرتزی دارد. این نرخ بروزرسانی بسیار بالاست و در این دستگاه با نرخ نمونه برداری لمس 360 هرتزی همراه شده که می‌تواند سرعت پاسخ به لمس‌های کاربر را بیشتر کند.

صفحه نمایش موتورولا اج 40

این صفحه نمایش سقف روشنایی 1200 نیتی دارد و از گواهی HDR10+ برخوردار است. در بخش بالا و پایین دستگاه هم شاهد استفاده از اسپیکر‌های استریو هستیم که توسط دالبی اتموس تنظیم شده‌اند. در بخش دوربین هم باید گفت که موتورولا اج 40 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که از لرزش‌گیر اپتیکال برخوردار است. البته این سنسور برای افزایش اندازه پیکسل‌ها، آن‌ها را به صورت پیش‌فرض با نسبت 4 به 1 ترکیب می‌کند.

در بخش پایین این دوربین هم یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید قرار گرفته که از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است. این قابلیت به سنسور اولتراواید اجازه می‌دهد تا تصاویر ماکرو ثبت کند و به سوژه نزدیک شود. در بخش بالای صفحه نمایش هم از یک دوربین 32 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی استفاده شده است.

موتو اج 40 از یک باتری 4400 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که می‌تواند با توان 68 وات شارژ شود. خوشبختانه شارژر این دستگاه در جعبه آن عرضه می‌شود و برای خرید آن نیازی به پرداخت هزینه اضافه نیست. توان شارژ بی‌سیم این دستگاه هم 15 وات اعلام شده که برای دستگاهی با این قیمت خوب محسوب می‌شود. قیمت این دستگاه برای مدل 8/256 حدود 550 یورو اعلام شده که آن را وارد رقابت با شرکت‌های بزرگ‌تر می‌کند.

اخبار مرتبط: معرفی گوشی موتورولا اج پلاس با قیمت رقابتی