گروه Bullitt که به ساخت تلفن‌های همراه درشت مشهور است، به لطف ظهور تکنولوژی‌های ارتباط مستقیم ماهواره‌ای، گوشی جدیدی را تولید کرده که به کاربران اجازه می‌دهد در هر نقطه‌ای از زمین، با استفاده از ماهواره پیام ارسال کنند. دو گوشی‌ Cat S75 و موتورولا Defy 2 با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای قادر به ارائه چنین خدماتی می‌باشند و اصولا برای ارتباطات ماهواره‌ای در نقاطی که آنتن مخابراتی وجود ندارد طراحی شده‌اند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند با استفاده از دستگاه Motorola Defy Satellite Link هر نوع گوشی اندرویدی یا iOS را نیز به ماهواره‌های ارتباطی متصل کنند. Defy 2 یک گوشی هوشمند سخت و درشت با قابلیت اتصال به شبکه 5G است که می‌تواند سقوط از ارتفاع 1.8 متری را به خوبی تاب بیاورد.

همچنین در دماهای 22- تا 75 درجه سانتی‌گراد هم می‌تواند تا 24 ساعت روشن بماند و در محیط‌های به شدت مرطوب نیز به خوبی کار می‌کند. Defy 2 مقاومت و استحکام بالای خود را مدیون پوشش ضد میکروبی ضخیم خود می‌باشد که با یون‌های نقره پوشیده شده است.

گوشی جدید موتورولا به تراشه Dimensity 930 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌باشد. امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی آن نیز با استفاده از حافظه‌های جانبی microSD وجود دارد. این دستگاه به صورت پیش‌فرض با اندروید 12 عرضه می‌شود و قابلیت ارتقا تا اندروید 14 را دارد. موتورولا تا 3 سال عرضه بسته‌های امنیتی، و تا 2 سال عرضه به‌روز‌رسانی‌های اورژانسی SMR را برای Defy 2 تضمین کرده است.

Defy 2 با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای، دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. همچنین یک باتری ثابت 5000 میلی آمپر ساعتی روی این گوشی قرار گرفته که با سرعت 15 وات شارژ می‌شود. Defy 2 از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

motorola defy 2 با پیام ماهواره ای

با در دست داشتن Defy 2 می‌توانید از هر نقطه روی کره زمین پیامک ارسال و دریافت کنید. البته به شرطی که دید واضحی به آسمان بالای سرتان داشته باشید (در صورت مسقف بودن محیط مانند غارها یا جنگل‌های به شدت انبوه، امکان برقراری ارتباط ماهواره‌ای وجود ندارد). پیام‌های ماهواره‌ای ارسالی با این گوشی می‌توانند تا 140 بایت حجم داشته باشند.

از تمام سیستم‌های نوشتاری هم پشتیبانی می‌شود. شما می‌توانید موقعیت مکانی خود را نیز به پیام ارسالی پیوست کنید. گیرنده پیام‌های ماهواره‌ای می‌تواند بدون نیاز به نرم‌افزارها یا دستگاه‌های مخصوص، پیام شما را دریافت کند. هرچند برای ارسال پیام ماهواره‌ای به شما باید برنامه مخصوصی را دانلود و نصب کند. خدمات ارتباطات ماهواره‌ای در ماه 5 دلار هزینه اشتراک دارند که با استفاده از آن می‌توانید تا 30 پیام ارسال کنید.

همچنین با پرداخت هزینه اشتراک 30 دلار در ماه می‌توانید تعداد پیام‌های ارسالی را به 400 عدد برسانید. با خرید Defy 2 تا 12 ماه از خدمات اورژانسی SOS بهره‌مند خواهید شد. سرویس‌های ارتباط ماهواره‌ای فعلا فقط مناطق اروپا و آمریکای شمالی را پوشش می‌دهند. اما تا آخر 2023، بقیه نقاط کره زمین نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

موتورولا defy با لینک ماهواره ای

اگر قصد دارید گوشی فعلی خود را نگه دارید اما از خدمات ارتباط ماهواره‌ای هم بهره‌مند باشید، می‌توانید از دستگاه Motorola Defy Satellite Link استفاده کنید. Motorola Defy Satellite Link یک دستگاه قابل حمل کوچک می‌باشد که به پشت گوشی چسبیده و از طریق بلوتوث کنترل می‌شود. رتبه مقاومت این مودم ارتباط ماهواره‌ای IP68 بوده و از دوام و استحکام خوبی در برابر رطوبت و گرد و غبار برخوردار است.

Defy Satellite Link بسیار کوچک بوده و دارای ابعاد 70x50x11 میلی‌متر با وزن تنها 70 گرم است. این دستگاه یک باتری 600 میلی آمپر ساعتی دارد که با همین باتری کوچک چندین روز کار می‌کند. حتی اگر گوشی خود را در طبیعت گم کنید، می‌توانید با استفاده از دکمه SOS روی این دستگاه، موقعیت مکانی خود را برای دیگران ارسال کنید.

این دستگاه در سه‌ماهه دوم سال 2023 وارد بازار خواهد شد و سرویس‌های آن در آمریکای شمالی و جنوبی در دسترس خواهند بود. با خرید این دستگاه و پرداخت هزینه اشتراک 12 دلاری می‌توانید تا 12 ماه از خدمات SOS رایگان هم بهره‌مند شوید. این مودم ارتباط ماهواره‌ای از اردیبهشت ماه آینده وارد بازار جهانی می‌شود و قیمت آن از 100 دلار آغاز خواهد شد.

خبر مرتبط: گوشی موتورولا Edge 40 Pro در Geekbench مشاهده شد