گزارش‌ها نشان می‌دهد مایکروسافت با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در زمینه هوش مصنوعی توانست به ثرومندترین و ارزشمند‌ترین کمپانی جهان در بازار بورس جهانی تبدیل شود و اپل را از تخت پادشاهی به‌زیر کشد.

طی سال‌های گذشته، اپل با موفقیت‌های بسیاری در عرصه تولید دستگاه‌های هوشمند توانست میلیاردها دلار درآمد خالص داشته باشد که نامش به‌عنوان یک کمپانی با مالکیت عمومی به‌عنوان ثروتمندترین و باارزش‌ترین مجموعه فناوری جهان ثبت شود. باوجوداین، رقبای غول کوپرتینو با فاصله‌ای اندک به‌دنبالش هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مایکروسافت اشاره کرد. اکنون، به‌دلیل ‌برخی مشکلات پیش‌آمده برای غول کوپرتینو، سهام آن‌ها با تنها یک درصد کاهش در بازار بورس باعث شد نام آن‌ها به‌عنوان ثروتمندترین پس‌از مایکروسافت قرار بگیرد. باوجوداین، نظرات کارشناسان نشان می‌دهد اپل به‌زودی جایگاهش پس می‌گیرد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، تحلیلگران و کارشناسان براین‌باورند دلیل پیشتازی مایکروسافت همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت این کمپانی با مجموعه نوظهور OpenAI است. آمار نشان می‌دهد سهام مایکروسافت به‌دلیل تقویت مولد هوش مصنوعی ChatGPT به‌شدت بهبود یافته و در رقابت با اپل توانست پس‌از مدت‌ها پیشی بگیرد. ازسوی‌دیگر، اپل هنوز وارد دنیای خوش مصنوعی نشده، اما به‌نظر می‌رسد سال 2024 یکی از بزرگ‌ترین سال‌های فعالیت اپل خواهد بود، چراکه قرار است محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای را برای کاربران معرفی کنند.

بهترین شرکت فناوری

باوجود به‌زیر کشیدن اپل توسط مایکروسافت، باید اشاره کنیم این اولین‌باری نیست که غول ردموندی درمقابل رقیب دیرینه‌اش به‌پیروزی کوتاه‌مدت می‌رسد. جهت یادآوری باید خاطرنشان کنیم بین سال‌های 2020 و 2021 به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، زنجیر‌ه‌تامین اپل با مشکلات زیادی مواجه شد و تقریبا سهام این کمپانی بزرگ آمریکایی را به‌شکل قابل‌توجهی کاهش داد؛ ازسوی‌دیگر، مایکروسافت در آن دوران توانست با مدیریت منابع و دورکاری کارمندان به ثرومندترین کمپانی جهان تبدیل شود، اما کوپرتینویی خیلی زود با خلاقیت و نوآوری تاج‌وتخت پادشاهی را پس گرفتند.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل هیچ‌گونه ارتقا سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری برای نسل تبلت‌های آیپد در سال 2023 معرفی نکرد که باعث کاهش ارزش سهام در بازار بورس جهانی شد. بااین‌حال، سال 2024 میلادی برای آن‌ها پرمشغله و مهم خواهد بود، چون‌که به‌زودی با طیف وسیعی از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پای به میدان رقابت می‌گذارند تا بتوانند دنیای هوش مصنوعی را متحول کنند. همچنین، انتظار می‌رود اپل از نسل جدید آیپدها با نمایشگر OLED و پردازنده سیلیکونی M3 رونمایی کند؛ پیش‌بینی‌های اپل نشان می‌دهد مدل‌های آینده آیپد مورد استقبال طیف گسترده‌ای از کابران قرار می‌گیرد، چراکه توانایی پردازشی و گرافیکی آن به‌همراه کیفیت به‌شدت بهبود یافته است.

درحال‌حاضر، انتظار داریم اپل مدل‌های جدید آیپد پرو M3 با نمایشگر OLED را طی ماه‌های آینده عرضه کند، اما قبل‌از عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو به‌عنوان مهم‌ترین و بهترین محصول تولیدی غول فناوری کوپرتینو در قرن 21 در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود تا بتواند ارزش از دست‌رفته سهامش را پس بگیرد. تحلیلگر چینی، مینگ-چی کو اظهار کرد اپل باید از هیجانات بازار در هفته‌های اول استفاده کند و تعداد زیادی از عینک‌های واقعیت ترکیبی‌اش را به‌فروش برساند؛ درغیراین‌صورت ویژن پرو به پروژه‌ای شکست‌خورده تبدیل می‌شود.

اخبار مرتبط: