کمتر از یک سال پس از تلاش برای استفاده از "NFT" در فیس‌بوک و اینستاگرام، متا از قطع حمایت خود از NFTها خبر داد. همچنین متا هزاران کارمند را اخراج کرده و پروژه‌های متعددی را در بحبوحه آنچه مارک زاکربرگ به عنوان «سال پاکسازی شرکت» توصیف کرده، متوقف کرد.

استفان کسریل، رئیس مالی و بازرگانی متا گفت: «قطع حمایت متا از NFT را اعلام می‌کنیم تا روی پروژه‌های دیگر متمرکز شویم. ما آموختیم که می‌توانیم به حمایت از سازندگان، افراد و کسب ‌و کارها در شبکه‌های اجتماعیمان و چه در متاورس ادامه دهیم.» او اضافه کرد که این شرکت می‌خواهد روی «کسب درآمد از Reels» و «سیستم پرداخت مستقیم در متا» تمرکز کند.

این خبر یک سال پس از آن که زاکربرگ در SXSW اعلام کرد که اینستاگرام می‌خواهد به حمایت از NFT ادامه دهد منتشر شد. این شرکت در آذر ماه از گسترش قابل توجه دیگری از این ویژگی خبر داد، و برنامه‌هایی را فاش کرد که به سازندگان و کسب و کارها اجازه می‌داد تا NFTها را در اینستاگرام بفروشند.

کسریل توضیح بیشتری در مورد اینکه چرا متا حمایت خود از NFTها را قطع می‌کند نداد. در حالی که زاکربرگ گفته بود NFTها باید در برنامه‌های متاورس نقش داشته باشند. او در طول حضورش در SXSW گفت: «لباسی که آواتار شما در متاورس دارد یک NFT محسوب می‌شود و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.»

این تنها ابتکار بلندپروازانه‌ای نیست که در سال ۱۴۰۱ با شکست مواجه شده است. متا همچنین در سال جاری کیف پول رمزنگاری Novi خود را که از NFT نیز حمایت می‌کرد بست. این شرکت همچنین پروژه‌های بخش متاورس و Reality Labs را متوقف کرده است.

اخبار مرتبط: جریمه سنگین ۲۶۵ میلیون یورویی متا