پلتفرم شبکه اجتماعی محبوب کمپانی متا یعنی اینستاگرام، قصد دارد تا یک اپلیکیشن مبتنی بر متن را توسعه داده و با توییتر از این طریق رقابت کند. خبرها حاکی از آن است که احتمال دارد اینستاگرام این شبکه اجتماعی جدید را خرداد ماه پیش رو عرضه کند! متا در حال آزمایش محصول جدیدش با چند بلاگر است تا میزان رضایتمندی کاربران آزمایشی از کار با این شبکه اجتماعی را بسنجد و ایرادات اصلی آن را برطرف کند.

شبکه اجتماعی جدید، از نظر ماهیت بیشتر شبیه توییتر است، و کاملا با اینستاگرام سازگاری دارد. این نرم‌افزار که برپایه ساختار اینستاگرام طراحی شده، می‌تواند از همین ابتدای کار یک رقیب جدی برای اپلیکیشن‌های دیگری همچون Mastodon باشد.

خبرهای دیگر نشان می‌دهند که شرکت مادر، یعنی کمپانی متا ماه‌هاست که این اپلیکیشن را در اختیار کاربران برگزیده خود قرار داده و مدت‌هاست که آن را تست می‌کند. گفته می‌شود که گرچه این اپلیکیشن جدای از اینستاگرام خواهد بود، اما کاربران می‌توانند حساب کاربری اینستاگرام خود را به آن لینک کنند.

برنامه متنی اینستاگرام برای رقابت با توییتر

بر اساس اسکرین‌شات‌هایی که خبرنگاران منتشر کرده‌اند، این شبکه اجتماعی جدید به مردم اجازه می‌دهد تا از طریق متن‌، لینک‌های اشتراک‌گذاری شده و ارسال عکس و فیلم با دوستانشان ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند. کاربران همچنین خواهند توانست با فشار دادن یک کلید، در حساب‌کاربری بلاگرهای محبوب خود عضو شوند. درست همانطور که آنها را در اینستاگرام فالو می‌کنند.

این اپلیکیشن همچنان مراحل لازم برای تأمین امنیت کاربران را طی می‌کند. برای اطمینان از حریم خصوصی کاربران، اکانت‌هایی که در اینستاگرام بلاک شده‌اند به زودی به این شبکه اجتماعی جدید منتقل خواهند شد. این اپلیکیشن همچنین در حال کار بر روی سازگاری بیشتر با رقیب دیرینه تویتر، یعنی شبکه اجتماعی Mastodon هم هست.

خبر مرتبط: قابلیت‌ Close Friends در پست‌های اینستاگرام