یک کانال یوتیوبی معروف با آزمایش مک‌بوک ایر M3 در بنچمارک‌ استاندارد اعلام کرد این لپ‌تاپ 50 درصد عملکردش را درصورت بسته‌بودن دستگاه از دست می‌دهد و درحالت باز این عدد به 30 درصد کاهش می‌یابد.

چندی‌پیش، کمپانی اپل به‌صورت کاملا غیرمنتظره از مک‌بوک ایر M3 رونمایی کرد که به‌دلیل بهبود سخت‌افزاری بهینه مورد توجه رسانه‌های خبری حوزه فناوری قرار گرفت؛ همچنین، بسیاری از کارشناسان و فعالان یوتیوبی این دستگاه نسل جدید را بررسی کردند تا قابلیت‌ها و ضعف‌های آن را شناسایی کنند. یکی از مزیت‌های مهم مک‌بوک ایر M3 در سایزهای 13 اینچی و 15 اینچی پشتیبانی از دو نمایشگر خارجی با رزولوشن 5K و نرخ 60 فریم‌برثانیه بود که می‌توانست بخش مهمی از نیازه‌ای کاربران حل کند؛ البته برای برخورداری ازاین موضوع باید توجه داشته باشید که می‌بایست درب دستگاه بسته باشد.

بنچمارک مک‌بوک ایر M3

همان‌طورکه گفتیم برای پشیبانی از دو صفحه‌نمایش 5K یا یک نمایشگر 6K با نرخ 60 فریم‌برثانیه می‌بایست درب مک‌بوک ایر M3 را بسته باشید؛ بااین‌حال، تازه‌ترین تست‌ها در بنچمارک رسمی نشان می‌دهد این لپ‌تاپ نسل جدید بیشتر از 50 درصد قابلیت‌ پردازشی را ازدست می‌دهد و حتی درصورت بازبودن این میزان به 30 درصد می‌رسد که نشان‌دهنده بهینه‌سازی سخت‌افزاری ضعیف غول فناوری ساکن کوپرتینو برای مک‌بوک ایر با تراشه سیلیکونی M3 است.

کانال یوتیوبی Max Tech باتوجه‌به آزمایش مختلف در بنچمارک 3DMark Wild Life که به‌مدت 20 دقیقه مراحل مختلفی از رندر 4K را اجرا می‌کند، می‌گوید مک‌بوک ایر M3 با درب بسته قدرت زیادی را از دست می‌دهد؛ به‌عبارتی‌دقیق‌تر، در دقایق اولیه تست لپ‌تاپ نسل جدید اپل به امتیاز 8083 دست یافت، اما پس‌از مدت‌زمان کوتاهی به‌دلیل نداشتن فن خنک‌کننده امتیاز یادشده به 5916 کاهش می‌یابد که بیانگر ضعف شدید پردازشی در رندرهای مختلف است.

Macbook Air M3 نیمی از عملکرد خود را از دست می دهد

علاوه‌براین، همین کانال یوتیوبی پیش‌ازاین مک‌بوک ایر M3 را در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme Stress Test آزمایش کرد که به‌دلیل نبودن فن خنک‌کننده دمای پردازنده M3 به 114 درجه سانتی‌گراد رسید و دمای پردازنده گرافیکی نیز به 102.9 درجه رسید که بیانگر ضعف شدید مک‌بوک ایر است. همچنین، درمرحله دوم امتیاز مک‌بوک ایر M3 به 4198 می‌رسد که اوج کاهش عملکرد را به‌اطلاع کاربران می‌رساند. بنابراین، به‌نظر می‌رسد این دستگاه برای پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های قدرت‌مند هیچ‌گونه کاربردی ندارد و باید به‌فکر دستگاهی دیگر مانند مک‌بوک پرو M3 یا M3 Pro باشند.

اخبار مرتبط: