امشب در جریان کنفرانس WWDC 2023 اپل، مک پرو و مک استودیو با تراشه‌های یکسان M2 مکس و M2 اولترا معرفی شدند.

اپل امروز مک استودیو و مک پرو جدید را معرفی کرد که قدرتمند‌ترین دستگاه‌های ساخته شده توسط این شرکت هستند. مک استودیو دارای دو تراشه M2 مکس و M2 اولترا و طراحی منحصر به‌فرد خود است . Mac Studio حدود ۶ برابر سریع‌تر از قدرتمندترین آی مک ۲۷ اینچی با تراشه اینتل و ۳ برابر سریع‌تر از نسل قبلی مک استودیو با تراشه M1 اولترا است.

همچنین مک پرو که از تراشه‌های یکسان بهره می‌برد، به‌همراه ۱۹۲ گیگابایت حافظه رم می‌تواند از عهده هرگونه عملیات پردازشی بربیاید. مک پرو ۲۰۲۳ قدرتمندترین و توانمندترین محصول حرفه‌ای محسوب می‌شود که اپل تا به حال عرضه کرده است. مک استودیو و مک پرو از سه‌شنبه آینده، ۲۳ خرداد، برای سفارش در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

با تراشه‌های جدید، مک استودیو در مقایسه با نسل قبلی افزایش چشمگیری در عملکرد داشته است. مک استودیو با تراشه M2 مکس ۵۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی Mac Studio4 و ۴ برابر سریع‌تر از قدرتمندترین آی مک ۲۷ اینچی اینتلی است. این دستگاه از یک پردازنده ۱۲ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۳۸ هسته‌ای و حداکثر ۹۶ گیگابایت حافظه با پهنای باند ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برد. مشخصات فنی مک استودیو با تراشه M2 اولترا تا دو برابر افزایش می‌یابد و تقریبا با مک پرو برابری می‌کند.

مک استودیو دارای پهنای باند HDMI بیشتری نیز است تا رزولوشن 8K و نرخ تصویربرداری ۲۴۰ هرتزی را امکان‌پذیر می‌کند. با تراشه M2 اولترا، مک استودیو از حداکثر شش نمایشگر XDR Pro پشتیبانی می‌کند که بیش از ۱۰۰ میلیون پیکسل را هدایت می‌کنند. علاوه‌بر این، اکنون دستگاه به فناوری‌های پیشرفته بی‌سیم Wi-Fi 6E مجهز شده که سرعت دانلود را دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی می‌کند، Mac Studio شامل چهار درگاه تاندربولت نسل ۴، یک درگاه ایترنت ۱۰ گیگابایتی، یک درگاه HDMI و دو درگاه USB-A است.

نمایشگر mac pro و pro

ویژگی‌های مک پرو

مک پرو دارای شش شیار توسعه PCle و هشت درگاه تاندربولت نسل ۴ است که ۲ برابر سریع‌تر از قبل هستند. بنابراین کاربران می‌توانند از هر شیار و درگاه به‌صورت شخصی‌سازی شده استفاده کنند. برای مثال، افراد حرفه‌ای در زمینه موسیقی و صوت به کارت‌های پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) نیاز دارند و افراد حرفه‌ای در زمینه ساخت و ویرایش فیلم به کارت‌های ورودی/خروجی رابط دیجیتال (SDI) برای اتصال به دوربین‌ها و مانیتورهای حرفه‌ای نیاز خواهند داشت که مک پرو ۲۰۲۳ با قابلیت‌های جدیدش تمامی این نیازها را برطرف می‌کند.

مک پرو دارای قدرتمندترین پردازنده ۲۴ هسته‌ای اپل و پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای است و دو برابر حافظه رم بیشتری نسبت مک استودیو با تراشه M2 مکس دارد. علاوه‌بر این، Mac Pro شامل سه درگاه USB-A و دو درگاه HDMI با پهنای باند بالاتر است که تا رزولوشن 8K و نرخ تصویربرداری تا ۲۴۰ هرتز را ممکن می‌سازد؛ همچنین دو درگاه اترنت ۱۰ گیگابایتی و جک هدفون برای مک پرو طراحی شده که امکان استفاده از هدفون‌های امپدانس بالا را فراهم می‌کند.

مک استودیو و مک پرو ۲۰۲۳ با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی طراحی شده‌اند و هر دو دستگاه انرژی بسیار کمتری را نسبت به رایانه‌های رومیزی مصرف می‌کنند.

شما می‌توانید ویدئو خلاصه رویداد WWDC 2023 اپل را از کانال آپارات علاءالدین مشاهده کنید.

اخبار مرتبط‌: نگاهی نزدیک به رابط‌های کاربری جدید اپل