شرکت Lynk به‌عنوان یکی از رقبای اسپیس ایکس در حال آماده‌سازی برای ارائه سرویس اینترنت، تماس و پیامک ماهواره‌ای است.

روز گذشته خبر ارسال موشک فالکون ۹ شامل چند ماهواره جدید منتشر شده که امکان دسترسی اینترنت ماهواره‌ای مستقیم را فراهم می‌کرد. اگرچه شرکت ایلان ماسک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ماهواره‌ای با ناسا رقابت می‌کند، چند شرکت دیگر هم در این بازار حضور دارند. یکی از این شرکت‌ها Lynk Global نام دارد که گام مهمی در این زمینه برای فرستادن ماهواره با قابلیت ارتباط مستقیم با گوشی و ارائه اینترنت ماهواره‌ای مستقیم به گوشی برداشته است. درحقیقت، تمامی ۲۱ ماهواره‌ای که قرار است با فالکون ۹ به مدار زمین فرستاده شوند، متعلق به اسپیس ایکس نیستند و ۲ ماهواره به Lynk تعلق دارند.

satellite Internet

تونی دتورا، معاون مدیر بخش دولتی Lynk در مصاحبه اخیر خود گفت این شرکت درحال آماده‌شدن برای پرتاب ۲ ماهواره در ماموریت بعدی اسپیس ایکس توسط موشک فالکون ۹ است. این شرکت تاکنون موفق شده سرویس پیام کوتاه و خدمات مبنی بر پهنای باند کم را با ۳ ماهواره در بخش‌هایی از جزایر سلیمان، جزایر کوک و پالائو را با مشارکت با اپراتورهای مخابراتی در این مناطق ارائه می‌کند.

بااین حال، مشکل بزرگی سر راه شرکت Lynk قرار دارد و به‌دلیل کمبود نقدینگی و ناتوانی در جذب سرمایه‌گذار، امکان ارسال ماهواره‌های مورد نیاز برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای وجود ندارد. درحقیقت این شرکت باید حداقل ۵۰۰۰ ماهواره در مدار زمین مستقر کند تا بتواند پوشش جهانی ارائه دهد. به‌همین دلیل این شرکت قرار است به‌صورت آزاد در سهام قرار بگیرد تا سرمایه لازم برای آن جذب شود. بااین حال هنوز میزان درآمد این شرکت مشخص نشده، اما تخمین‌های اولیه با هزینه ۲۰ میلیون دلاری برای هر ماهواره، درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری را نشان می‌داد.

نظر شما چیست؟ چقدر طول خواهد کشید تا اینترنت و ارتباط ماهواره‌ای بدون نیاز به سیم‌کارت در ایران عرضه شود؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: