شرکت LG هفته آینده در نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس از ربات هوش مصنوعی دو پا جددی خود رونمایی می‌کند که می‌تواند بر خانه نظارت داشته و هنگام کار از حیوان خانگی مراقبت کند.

شرکت LG که تا چند سال قبل گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌ساخت، پس از ناتوانی در کسب موفقیت تمرکز خود را روی بخش‌های قبلی گذاشت و درکنار تهیه قطعات اولیه برای بقیه شرکت‌ها مانند نمایشگر نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون، در زمینه لوازم خانگی فعالیت دارد. این شرکت در زمینه لوازم آشپزخانه مانند یخچال و فریزر، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، مایکروفر و اجاق گاز و چند دسته دیگر لوازم خانگی الکترونیکی مانند تلویزیون و جارو برقی فعالیت دارد و عملکرد موفقیت‌آمیزی در بازار داشته است. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد LG به فکر استفاده از هوش مصنوعی در محصول جدید افتاده است.

براساس گزارش‌ها شرکت LG قرار است یک ربات کوچک دو پا معرفی کند که آزادانه در خانه حرکت می‌کند. این ربات مجهز به هوش مصنوعی قرار است در نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس معرفی شود و قابلیت‌های متعددی دارد. این ربات می‌تواند با استفاده از اینترنت اشیا و در خانه‌های هوشمند، برخانه نظارت داشته باشد. مثلا اگر خانه را ترک کرده و کولر روشن باقی ماند اطلاع می‌دهد، یا می‌تواند زمانی که سر کار می‌روید از حیوان خانگی شما محافظت کند. این ربات همچنین می‌تواند قابلیت‌های دستگاه‌های خانه هوشمند مانند الکسا یا هوم پاد اپل را مثل آب‌وهوا و یادآوری زمان مصرف قرص ارائه کند که آن را به یک وسیله چند کاره تبدیل می‌کند.

LG developed

ربات دو پا هوش مصنوعی LG از پلتفرم Robotics RB5 شرکت کوالکام بهره می‌برد. این پلتفرم ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که برنامه هوش مصنوعی ربات را اجرا می‌کند و شامل تشخیص چهره و صدا، پردازش احساسات و توانایی مکالمه است. شرکت LG در توصیف این ربات اعلام کرد که این ربات می‌تواند هنگام ورود به منزل خوش‌آمد گفته، با تجزیه و تحلیل احساسات، موسیقی مناسب پخش کرده تا به کاربر آرامش دهد. همچنین می‌تواند برای خواباندن لالایی بخواند و به‌لطف وجود مفصل در پاها، ایموجی اجرا کرده تا احساساتش را به نمایش گذارد.

از مشخصات فنی ربات هوش مصنوعی دو پا LG می‌توان به یک دوربین در صورت، یک بلندگو و چندین حسگر در بدنه آن اشاره کرد. همچنین این دستگاه می‌تواند کیفیت و دمای هوای داخل خانه را بررسی کند، بااین حال هنوز مشخص نشده که اجازه تغییر ترموستات خانه هوشمند را دارد یا فقط می‌تواند اطلاعات آن را اعلام کند. همچنین LG هنوز این دستگاه را به‌صورت کامل معرفی نکرده و علاوه‌بر جزئیات، قیمت این دستگاه هم مشخص نیست.

نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس قرار است از ۶ تا ۱۲ ژانویه یعنی هفته آینده برگزار شود و منتظر اخبار جدید در این مراسم خواهیم بود.

اخبار مرتبط: