شایعات تایید می‌کنند کنسول دستی لنوو Legion Go (لیجن گو) با صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی و سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ هوم ادیشن در تاریخ دهم شهریور معرفی می‌شود.

براساس آخرین افشاگری‌های از حوزه فناوری، یک منبع ناشناس خبری گزارش داد که کنسول دستی لنوو لیجن گو در تاریخ یکم سپتامبر برابر با دهم شهریورماه در نمایشگاه سالانه ایفا برلین به‌صورت رسمی معرفی می‌شود؛ این نمایشگاه از بزرگ‌ترین رویداد‌های لوازم الکترونیکی محسوب می‌شود که کمپانی‌های بسیار زیادی از جدیدترین محصولات سخت‌افزاری‌شان در آن رونمایی می‌کنند. به‌عنوان مثال، وان پلاس قرار است عرضه نسخه جهانی Ace 2 پرو در این نمایشگاه اعلام کند.

انتظار می‌رود کسنول بازی لنوو Legion Go با قیمت ۷۹۹ دلار از ماه اکتبر به‌صورت آنلاین از وب‌سایت رسمی لنوو یا سایر فروشگاه‌ها و نمایندگی‌ها دردسترس کاربران قرار بگیرد. برخلاف سایر دستگاه‌های بازی قابل‌حمل، کنسول یادشده از مشخصات سخت‌افزاری ویژه‌ای بهره‌مند می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش بزرگ ۸.۸ اینچی با رزولوشن 2560x1600 و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی اشاره کرد که برای چنین کنسولی بسیار قدرت‌مند به‌شمار می‌رود.

لنوو لیجن گو بین سایر کنسول‌ها با عملکرد مشابه از بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش بهره‌ می‌برد؛ البته دستگاه به‌نام «GPD Win Max 2» وجود دارد که نمایشگری بزرگ‌تر دارد، اما از صفحه‌کلید نیز برخوردار است و به‌طورکل ظاهری متفاوت از کنسول‌های قابل‌حمل لنوو، سونی یا ایسوس دارد. دستگاه GPD از یک تراشه قدیمی رایزن نسل هفتم 6800U استفاده می‌کند. بااین‌حال، کنسول لنوو Legion Go از تراشه جدید ای ام دی Ryzen Z1 Extreme برخوردار می‌شود که عملکردی فوق‌العاده دارد.

علاوه‌براین، لنوو لیجن Go جز سنگین‌ترین کنسول‌‌های بازی محسوب می‌شود که با احتساب کنترلرهای آن به ۸۵۴ گرم می‌رسد، اما وزن دستگاه ASUS ROG Ally تنها به ۶۰۸ گرم می‌رسد. باتوجه‌به نرخ به‌روزرسانی بالای دستگاه، باتری ۴۹.۲ وات‌ساعتی کسنول لنوو Legion Go کم به‌نظر می‌رسد، اما با استفاده از فناوری «Super Rapid Charge» می‌تواند کنسول می‌تواند طی مدت‌زمان بسیار کمی شارژ شود.

کمپانی لنوو قصد دارد لوازم جانبی منحصربه‌فردی را برای کنسول یادشده عرضه کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توانیم به عینک واقعیت افزوده لیجن اشاره کرد که از برچسب قیمتی ۴۹۹ دلاری برخوردار می‌شود. از قابلیت‌های این عینک هوشمند واقعیت افزوده می‌توان به سازگاری با سایر دستگاه ازطریق حالت USB-C DP Alt اشاره کرد؛ بنابراین اگر کاربری از یک کنسول قابل‌حمل دیگر با پشتیبانی از ویژگی یادشده استفاده می‌کند قادر است از عینک لیجن برخوردار شود.

از دیگر لوازم جانبی خوب و اقتصادی کنسول لنوو Legion Go می‌توانیم به هندزفری E510 7.1 RGB Gaming اشاره کنیم که از ماه اکتبر با قیمت ۴۹.۹۹ دلار برای خرید دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط: