شرکت لنوو لپ‌تاپ گیمینگ GeekPro G5000 2024 را با Core i7-13650HX اینتل، RTX 4060، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی و قیمت ۸۷۵ دلاری برای نسخه پایه معرفی کرد.

شرکت لنوو لپ‌تاپ گیمینگ GeekPro G5000 2024 را در چین معرفی کرد که نسخه اصلاح شده نسبت‌به ۲۰۲۳ به‌شمار می‌رود و عملکرد آن برای گیمرها بهینه‌سازی شده است. این لپ‌تاپ به پردازنده نسل ۱۳ اینتل Core i7-13650HX مجهز شده که قدرت پردازشی بالایی را برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین برای کارت گرافیک، ۲ گزینه RTX 4050 و RTX 4060 وجود دارد که جزو آخرین نسل کارت‌های گرافیک انویدیا هستند و تقریبا تمامی بازی‌های فعلی بازار را با کیفیت مناسبی اجرا می‌کنند.

لپ‌تاپ گیمینگ لنوو GeekPro G5000 2024 به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن FullHD، نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتزی و پوشش ۱۰۰ درصدی از دامنه رنگی sRGB مجهز شده که تجربه روان و باکیفیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نمایشگر به‌قابلیت G-Sync شرکت انویدیا مجهز شده که از لگ تصویر جلوگیری می‌کند. درحقیقت این قابلیت از بارگزاری نصفه ۲ فریم پردازنده در یک فریم نمایشگر که باعث به‌وجود آمدن یک خط در وسط نمایشگر می‌شود جلوگیری کرده که برای گیمرها اهمیت زیادی دارد.

معرفی لپ‌تاپ GeekPro G5000 2024

برای اتصالات، لنوو GeekPro G5000 به ۲ درگاه تایپ سی USB 3.2 نسل ۲ و USB 3.2 نسل ۱ مجهز شده است. همچنین این دستگاه به فناوری وای فای ۶ با حداکثر سرعت ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه مجهز شده که باتوجه به سرعت اینترنت در ایران تجربه کاربر را محدود نمی‌کند. همچنین پشتیبانی از ۲ درگاه USB و USB تایپ سی تنوع خوبی را برای کاربر فراهم می‌کند. یکی دیگر از نقاط جالب این دستگاه، سیستم خنک‌کننده آن است که نسبت‌به نسل قبل بهبود یافته است. لنوو سیستم جدید را به‌گونه‌ای طراحی کرده تا درصورت استفاده سنگین و طولانی مدت از دستگاه، لپ‌تاپ خنک مانده و علاوه‌بر کاهش دمای کیبورد، صدای فن هم کاهش یابد تا بهترین تجربه گیمینگ ممکن در دسترس باشد.

لپ‌تاپ گیمینگ لنوو GeekPro G5000 2024 هنوز به‌صورت رسمی و در وب‌سایت لنوو برای فروش قرار نگرفته است، اما برخی از خرده فروشان چینی آن را با قیمت ۶۲۹۹ و ۶۷۹۹ یوان برای ۲ نسخه با RTX 4050 و RTX 4060 معادل ۸۷۵ و ۹۴۴ دلار در دسترس مشتریان قرار داده‌اند. هنوز جزئیات عرضه جهانی این لپ‌تاپ مشخص نشده است، بااین حال نسل‌های قبلی با نام IdeaPad Gaming راهی بازار جهانی شدند و احتمالا این دستگاه هم به‌همین سرنوشت دچار می‌شود، البته احتمال تفاوت در قیمت وجود دارد.

اخبار مرتبط: