اواسط شهریور ماه بود که اولین جزئیات در مورد گوشی کامپکت بعدی سونی به گوش رسید، اما حالا تصاویر واضح‌تری از جانشین احتمالی Sony Xperia Ace III منتشر شده‌اند. گوشی که احتمالاً تنها منحصر به بازار ژاپن خواهد بود. ظاهراً گوشی کامپکت سونی اکسپریا مدل 2023 (Sony Xperia compact smartphone) با تراشه اسنپدراگون 4 نسل 1 عرضه خواهد شد. البته هنوز معلوم نیست که نام این گوشی Sony Xperia Ace IV خواهد بود یا چیز دیگری، اما شایعات حاکی از این است که این گوشی شاید در بازار جهانی هم عرضه شود.

نسل بعدی Sony Xperia Compact با چیپست مدرنی عرضه می‌شود که تا 10% در پردازش گرافیکی و 15% در عملکرد CPU از تراشه اسنپدراگون 480 به کار رفته در Xperia Ace III بهتر عمل می‌کند. تصاویر منتشر شده همچنین فاش می‌کنند که این گوشی هوشمند جمع‌وجور دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با وضوح 2520 x 1080 (FHD+) است که از یک پنل OLED با نسبت ابعاد 21:9 ساخته شده است.

sony-xperia-tweet-about-next-generation-xperia

اگر این دستگاه واقعاً یک Sony Xperia Ace IV باشد، مطمئناً صفحه‌نمایش مدل قبلی را که از یک پنل LCD با رزولوشن HD+ تشکیل شده بود، شکست می‌دهد. علاوه بر این، گوشی هوشمند کامپکت سونی اکسپریا 2023 با پیکربندی حافظه موقت و دائم 6 گیگابایت + 128 گیگابایت (در نسخه پایه) و ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی عرضه خواهد شد. این بدان معناست که Xperia Ace IV از نظر حافظه و فضای ذخیره‌سازی (4 گیگابایت + 64 گیگابایت) نسبت به نسخه قبلی به طور قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است اما ظرفیت باتری هنوز هم یکسان باقی مانده است.

همچنین گفته شده است که گوشی کامپکت سونی سطح پایه برای سال 2023 از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این خبر هیجان‌انگیزی برای طرفداران گوشی‌های هوشمند جمع‌وجور و کوچک خواهد بود، اما باید به خاطر داشت که گوشی‌های جدید Sony Xperia، حتی گوشی‌های سطح پایه این شرکت، معمولاً در دسته گوشی‌های گران‌قیمت قرار می‌گیرند.

خبر مرتبط: مشخصات احتمالی سونی اکسپریا 10V فاش شد