سال گذشته بیش از 65 هزار مورد شکایت از کالاهای صنعتی ثبت شده که شکایت از موبایل فروشان در صدر این موارد بوده است.

سیدعلی میرموسوی معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت رقم دقیق شکایات دریافتی سال 1402 را با سامانه 124 چه به شیوه حضوری و چه به شیوه تلفنی 65 هزار و 382 مورد اعلام کرد و افزود در سال گذشته تعداد شکایات حدود 50 درصد در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 1401، افزایش داشته است. میرموسوی سهم شکایت در حوزه موبایل را درمیان کالاهای صنعتی دیگر بالا و در کنار مواردی مثل خودرو و مبلمان و پوشاک اعلام کرد.

موبایل موسوی

یادآور می‌شویم بهمن‌ماه سال گذشته با علنی شدن ماجرای کلاهبرداری کوروش کمپانی و فرار مدیرعامل این شرکت به خارج از کشور نگرانی افرادی که اقدام به پیش‌خرید گوشی از طریق این شرکت کرده بودند افزایش یافت و در آن بازه زمانی شاهد موارد مشابه دیگری از این شیوه کلاهبرداری بوده‌ایم که باعث سرازیر شدن سیل شکایت از موبایل فروشان شد.

درهمین راستا نیروی انتظامی، روند آغاز پیگیری‌ها برای بازگرداندن مدیرعامل فراری شرکت کوروش پردازان آی‌سا به کشور را اعلام کرده و بر شدت سختگیری‌ها در این زمینه افزود. نمونه‌ای از این سختگیری‌ها را می‌توان به ماجرای موبایل موسوی مربوط دانست. نام موبایل موسوی که یکی از اسپانسرهای تیم باشگاهی استقلال بود طی مدت کمی بعد از انتشار خبر کلاهبرداری کوروش کمپانی بر سر زبان‌ها افتاد و باعث لغو قرارداد و قطع همکاری این شرکت با تیم استقلال شد. هرچند که تبعات کلاهبرداری بزرگ کوروش کمپانی به همین یک مورد ختم نشد و بعد از آن خبرهای دیگری نیز مشابه ماجرای موبایل موسوی و در سطحی پایین‌تر به‌صورت جسته و گریخته از اطراف شنیده شد اما به‌نظر می‌رسد این رویداد عمق هوشیاری مردم و البته حساسیت‌شان را بیشتر کرده است.

اخبار مرتبط :

راهنمای ثبت شکایت از فروشندگان متخلف موبایل

نحوه شکایت از کوروش کمپانی؛ مالباختگان به کجا مراجعه کنند