شرکت کره‌ای Touch در نمایشگاه CES 2024 از حلقه هوشمند جدید WHSP رونمایی کرد که کاربر می‌تواند آن را نزدیک دهان خود گرفته و از هوش مصنوعی اختصاصی آن استفاده کند.

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی گوشی‌های هوشمند، دستیارهای هوش مصنوعی هستند. با پیشرفت تکنولوژی این ابزارها دیگر نیازی به تایپ کردن ندارند و کاربران می‌توانند درخواست خود را از طریق صحبت کردن با این ابزار کاربردی منتقل کنند. اگرچه این ابزار می‌تواند بسیار کاربردی باشد، چند مشکل باعث می‌شود استفاده از آن محدود شود. یکی از این مشکلات این است که برای صحبت کردن با هوش مصنوعی، صدای کاربر باید کمی بلندتر از صدای صحبت کردن عادی باشد تا این ابزار بتواند به‌راحتی صدای کاربر را تشخیص دهد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این مشکل هم به‌زودی برطرف خواهد شد.

نمایشگاه CES 2024 درحال برگزاری است و شرکت‌ها از آخرین دستاوردهای خود در حوزه تکنولوژی رونمایی می‌کنند. در یکی از غرفه‌ها، یک شرکت کره‌ای از حلقه هوشمند WHSP رونمایی کرد که نیاز کاربر به بلند صحبت کردن با دستیار هوش مصنوعی را از بین می‌برد. این حلقه از سنسور مجاورت برای تشخیص نزدیک شدن به دهان و از میکروفون برای ضبط صدای کاربر استفاده می‌کند. به‌این ترتیب کاربران می‌توانند به‌آسانی انگشت خود را نزدیک دهان برده و دستور مورد نظر را زمزمه کنند.

درکنار این حلقه هوشمند، شرکت کره‌ای Touch یک برنامه هوش مصنوعی اختصاصی به‌نام VTouch عرضه می‌کند که دستیار هوش مصنوعی آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این دستگاه می‌تواند به خانه هوشمند هم متصل شود و کاربر به‌آسانی خانه خود را با زمزمه کردن مدیریت کند. با یکبار شارژ کردن این حلقه هوشمند، حدودا یک روز و نیم دوام می‌آورد و با استفاده از کیس شارژ طول عمر باتری آن به ۹ روز افزایش می‌یابد. علاوه‌بر آن این حلقه می‌تواند از طریق هدفون به کاربر پاسخ دهد تا کاربر برای دریافت پاسخ نیازمند کار اضافه‌ای نباشد. شرکت تاچ می‌خواهد در آینده این دستگاه را وارد بازار کند، اما علاوه‌بر تاریخ هنوز قیمت این دستگاه مشخص نشده است.

اخبار مرتبط: