شرکت iQOO سری پرچمدار خود را با نام iQOO 12 با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، نمایشگر ۶.۷۸ اینچی ۱۴۴ هرتزی و تراشه اختصاصی Q1 بهره می‌برد که آن را به یکی از بهترین دستگاه‌های گیمینگ بازار تبدیل می‌کند.

سری iQOO 12 به تازگی در بازار چین عرضه شد و این سری شامل IQOO 12 و IQOO 12 Pro است که از مشخصات سخت‌افزاری بسیار چشمگیری برخوردار هستند. دستگاه‌های جدید این شرکت با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وارد بازار شدند که قوی‌ترین تراشه در دنیای اندروید به حساب می‌آید. iQOO 12 پرو و iQOO 12 بسیار شبیه به هم هستند و فقط در چند بخش طراحی، نمایشگر و باتری، تفاوت‌های جزئی با هم دارند.

iQOO 12 پرو با لبه‌های خمیده، قاب باریک و پنل‌های شیشه‌ای مخروطی شکل در قسمت پشت و جلو عرضه شد. این محصول در سه رنگ عرضه می شود که هر کدام دارای پوشش خاص خود هستند. نسخه ویژه BMW در رنگ سفید با شیشه‌ میناکاری شده عرضه می‌شود. نسخه مشکی دارای پنل پشتی از جنس شیشه فلوریت AG است و رنگ قرمز این گوشی نیز از روکش چرم گیاهی استفاده کرده است که iQOO آن را بافت اثر باد نام برده است. جزیره دوربین این دستگاه شباهت زیادی به شیائومی 14 دارد.

iQOO 12 پرو دارای صفحه نمایش 6.78 اینچیE7 امولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰پیکسلی و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی است. این پنل از استاندارد کاهش نور PWM ۱۴۴ هرتزی بهره برده است که می تواند نور صفحه را در شرایط عادی به ۱۶۰۰ نیت و در حالت اوج به ۳۰۰۰ نیت برساند.

دوربین iQOO 12

از آنجایی که iQOO 12 پرو یک گوشی با محوریت اجرای بازی است، دارای مشخصات فنی چشمگیری است. این دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که در کنار این تراشه از پیکربندی ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5x و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 استفاده می کند. این دستگاه از چیپQ1 استفاده می‌کند که به صورت اختصاصی برای بهبود عملکرد گیمینگ این دستگاه‌ طراحی شده است.

همچنین این گوشی در اجرای بازی از قابلیت‌های superframe، super-resolution و low latency frame پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود فریم‌ها بدون تاخیر بارگذاری شوند. با وجود تراشه قدرتمند در این گوشی، برای کاهش دمای پردازنده در حین فشار سنگین، از محفظه بخار ۵.۷۰۵ میلی‌مترمربعی استفاده شده است. iQOO 12 پرو همچنین دارای دوربین سه گانه است. دوربین اصلی شامل یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۳ اینچی OmniVision OV50H است که در کنار لنز ۲۳ میلی‌متری با قابلیت تثبیت نور قرار دارد.

دوربین تله‌فوتو دارای سنسور۶۴ مگاپیکسلی ۲/۱ اینچی و لنز۷۰ میلی‌متری با دیافراگم f/2.57 است. این لنز می‌تواند زوم اپتیکال ۳ برابری، زوم 10 برابری اچ‌دی و تا ۱۰۰ برابر زوم دیجیتال را پشتیبانی کند. همچنین در این گوشی یک دوربین ماکرو ۵۰ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۵ میلی‌متری اولتراواید و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.45 نیز وجود دارد.

مشخصات iQOO 12

iQOO 12 پرو از باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی بهره برده است. این دستگاه از سیستم عامل جدید ویوو، OriginOS 4 برپایه اندروید ۱۴ استفاده می‌کند. بر اسا اطلاعات، گوشی iQOO 12 نیز در سه رنگ مشابه با سری پرو با روکش های خاص عرضه می شود، اما سری پایه دارای قاب پهن‌ و براق‌تر و پنل‌های صاف در جلو و پشت گوشی است.

iQOO 12 دارای چیپست و دوربین های یکسانی با سری پرو است اما نمایشگر، باتری و قابلیت های شارژ متفاوتی را به همراه دارد. همچنین یک نسخه با پیکربندی ۱۲ گیگابایت حافظه رم نیز وجود دارد. iQOO 12 دارای صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی با رزولوشن ۲۸۰۰ در ۱۲۶۰ پیکسلی و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی است. این گوشی در دو نسخه با ظرفیت باتری مختلف عرضه شد. یک نسخه آن با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و نسخه دیگر با باتری ۴۸۸۰ میلی‌آمپرساعتی ارائه شده است و هر دو از شارژ سیمی و بی‌سیم ۱۲۰ واتی تغذیه می‌کنند.

گوشی‌های سری iQOO 12 از امروز برای پیش‌سفارش آماده شده‌اند و در ۲۳ آبان ماه به فروش می‌رسند. قیمت مدل پرو این گوشی با پیکربندی ۱۶/۲۵۶ گیگابایتی از۶۴۲ یورو، نسخه ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی ۷۰۷ یورو و برای نسخه ۱۶ گیگابایتی و یک ترابایتی از ۷۷۰ یورو شروع می‌شود. iQOO 12 در پیکربندی ۲۵۶/۱۲ گیگابایتی با قیمت ۵۱۵ یورو، نسخه ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۵۵۲ یورو و نسخه ۱۶ گیگابایتی و یک ترابایتی با قیمت ۶۰۵ یورو شروع می‌شود.

کاربران امیدوارند گوشی‌های سری iQOO 12 در بازار جهانی نیز عرضه شوند.

اخبار مرتبط: