یک افشاگر معروف چینی با انتشار تصاویری از قاب محافظ آیفون SE 4 در شبکه اجتماعی X نشان داد این گوشی ازنظر طراحی شباهت‌های بسیار زیادی به آیفون 14 دارد، اما تنها از یک دوربین اصلی و سنسور Face ID بهره می‌برد.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل قصد دارد به‌زودی نسل چهارم گوشی‌های اقتصادی را تحت‌عنوان آیفون SE 4 را معرفی کند تا کاربران علاقه‌مند به پرچمداران این کمپانی را با بودجه‌های محدود بتوانند از جذابیت‌های آن برخوردار شوند. افشاگری‌ها نشان می‌دهد زبان طراحی و مشخصات سخت‌افزاری آیفون SE 4 درمقایسه‌با آیفون SE 3 تغییرات اساسی داشته و دیگر شاهد دکمه Home نخواهیم بود و شباهت‌های بسیار زیادی به آیفون 14 خواهد داشت و قابلیت‌هایی مانند نمایشگر بزرگ‌تر و Face ID در آن دیده می‌شود؛ در ادامه به‌‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

کیس آیفون SE 4 فاش شد

هفته گذشته گزارش کردیم کمپانی اپل برای تولید نمایشگر OLED آیفون SE 4 قصد همکاری با BOE چین را دارد که ازنظر قیمت درمقایسه‌با سامسونگ و ال‌جی هزینه کمتری را به‌ازای هر پنل دریافت می‌کند، اما کیفیت و عمق رنگ آن پایین‌تر خواهد بود که برای مدل اقتصادی طبیعی است. بنابراین، به‌نظر می‌رسد غول کوپرتینو قصد دارد طراحی قدیمی‌تر آیفون 6 را برای مدل‌های SE کنار بگذارد تا کاربران نسخه‌های اقتصادی از طراحی‌های منحصر‌به‌فرد و جذاب بهره‌مند شوند، اما باید برچسب قیمتی این نسل باید زیر 500 دلار باشد تا بتوانیم آن‌ها را مقرون‌به‌صرفه بنامیم.

ازنظر ظاهری، آیفون SE 4 با طراحی آیفون 14 استاندارد معرفی خواهد شد که اضلاعی صاف با ناچ قدیمی در بالای صفحه‌نمایش مشاهده می‌شود؛ ازسوی‌دیگر، پنل پشت دستگاه از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با فلش LED پشتیبانی خواهد کرد که تنها رزولوشن آن درمقایسه‌با نسل‌های گذشته تغییر داشته و غول کوپرتینو برنامه‌ای برای پشتیبانی از حسگرهای اولترا واید یا تله‌فوتو در آن ندارد. افشاگر معروف چینی، Majin Bu، با انتشار تصاویر مرتبط‌با قاب محافظ آیفون SE 4 اظهار کرد این دستگاه از ناچی کوچک‌تر از آیفون 13 بهره می‌برد، اما تمامی سنسورها مانند Face ID را پشتیبانی خواهد کرد.

طراحی آیفون SE 4 فاش شد

باتو‌جه‌به آنچه گفتیم، آیفون SE 4 از تک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به‌همراه فلش LED بهره می‌برد که درمقایسه‌با نسل‌های پیشین بزرگ‌تر و پیشرفته خواهد بود و ازنظر ظاهری شبیه‌به آیفون XR می‌شود، اما باید اشاره کنیم ماژول دوربین پریمیوم تنها مخصوص مدل‌های پرچمدار آیفون است که احتمالا تا چندین نسل آینده در مدل‌های اقتصادی SE شاهد حضور آن‌ها نخواهیم بود. همچنین، به‌نظر نمی‌رسد دوربین آیفون SE 4 مانند مدل‌های آیفون 14 یا نسل‌ بعدی برآمدگی داشته باشد و از قاب محافظ بیرون‌زدگی نخواهد داشت.

درنهایت، افشاگر موردبحث طراحی قاب محتافظ آیفون SE 4 را از بغل نشان می‌دهد که شامل دکمه‌های ولوم، دکمه اشکن و پاور خوپاهد بود که تقریبا تلفیقی از آیفون 14 و آیفون 15 پرو خواهد بود؛ جهت یادآوری باید بگوییم در سپتامبر 2023 میلادی اپل دکمه قطع صدا (Mute) را حذف و دکمه اکشن را برای آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس جایگزین کرد. ازسوی‌دیگر، باید گفت صبحت‌های قطعی درخصوص قابلیت‌های آیفون SE 4 بسیاز زود است، زیرا غول کوپرتینو می‌خواهد سال 2025 ازآن رونمایی کند و طی ماه‌های آینده اخبار درباره آن دست‌خوش تغییرات گسترده می‌شود.

اخبار مرتبط: