یک افشاگر توییتری با انتشار تصاویری از آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو نشان داد هر یک از نسخه‌های دارای رنگ جدیدی هستند.

همان‌طور که می‌دانید اپل تایید کرد رویداد Wonderlust در تاریخ دوازدهم سپتامبر برابر با بیست‌ویکم شهریورماه انجام شود که به‌موجب آن بهترین پرچمداران این کمپانی نظیر سری آيفون ۱۵، ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا نسل دوم و ایرپاد نسل جدید معرفی خواهند شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند آيفون ۱۵ با ارتقاهای قاب‌توجهی ازنظر طراحی و ویژگی‌های بصری همراه می‌شود؛ امروز نیز یک افشاگر توییتری یا X با انتشار تصاویری از ماکت‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو نشان داد که دستگاه‌های از رنگ جدیدی برخوردار می‌شوند.

آیفون ۱۴ تغییرات خاصی نسبت به آیفون ۱۳ نداشت و هرکاربری قدرت تشخیص و تمایزات آن را از نظر طراحی و سخت‌افزاری نداشت. برهمین‌اساس، مدل‌های استاندارد درمقایسه با نسخه‌های پرو مورد استقبال قرار نگرفتند و فروش ‌آن‌ها طی سال جاری بسیار پایین بود. اما آیفون ۱۵ از تغییرات بسیار قابل‌توجهی دارند و ازنظر زبان طراحی شباهت‌های بسیار زیادی با آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس خواهند داشت. افشاگر یادشده که با نام مستعار سونی دیکسون فعالیت می‌کند تصاویر زیر را به‌عنوان ماکت‌های آیفون ۱۵ پایه و پرو با دنبال‌کنندگانش به‌اشتراک گذاشت.

ماکت آیفون ۱۵ رنگ‌بندی

تصویر به‌صراحت نشان می‌دهد که پنل پشت آیفون ۱۵ استاندارد و آیفون ۱۵ پلاس مشابه یک‌دیگر خواهند بود؛ برای مثال، ماژول دوگانه دوربین مانند آیفون ۱۴ از دو سنسور میزبانی می‌کند که به‌صورت مورب طراحی و چیده شده‌اند. اما چینش سنسورهای دوربین شامل تغییرات نمی‌شود، بلکه وجود قابلیت داینامیک آیلند است که وجه تمایز را به آیفون ۱۵ استاندارد می‌آورد؛ این ویژگی باعث می‌شود تا نسخه‌های پایه ازنظر زبان طراحی یک قدم به مدل‌های پرو نزدیک‌تر شوند و کاربران بیشتری برای خرید آن‌ها اقدام کنند. تازه‌ترین گزارش‌ها بیان می‌کنند که میزان فروش آیفون ۱۴ پلاس نزدیک صفر است.

ماکت‌های آیفون ۱۵ چندین طیف رنگی جدید از آیفون ۱۵ پایه را نشان می‌دهد که کاربران باید منتظر آن‌ها در عرضه اولیه و دوم باشند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید رنگ‌های مشکی، آبی، سبز و صورتی جز رنگ‌های نسخه‌های پایه خواهد بود؛ باوجوداین، یک رنگ مغر پسته‌ای برای عرضه دوم وجود دارد که احتمالا شش‌ماهه دوم شاهد حضور آن خواهیم بود. کمپانی اپل همیشه از رنگ‌های روشن‌تر برای تولید مدل‌های استاندارد استفاده می‌کند و رنگ‌های تیره به نسخه‌های پرو اختصاص می‌یابد.

رنگ‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس

تصویر آیفون ۱۵ پرو به‌خوبی نشان می‌دهد که شاهد رنگ‌های مشکی، خاکستری، نقره‌ای و آبی تیره خواهیم بود که بسیار متفاوت از نسل‌های قبلی به‌شمار می‌رود. سایر مشخصات ظاهری بسیار شبیه‌به آیفون ۱۴ پرو است، اما مساحت ماژول دوربین نسخه پرو مکس کمی بزرگ‌تر شده تا سنسور تله‌فوتو پریسکوپ درون آن قرار بگیرد. همچنین دکمه اکشن جایگزین دکه قطع صدا می‌شود تا کاربران با استفاده از یک بتوانند چندین قابلیت را شخصی‌سازی کنند. فریم تیتانیومی نسخه‌های پرو نیز کمک بزرگی به استحکام بیشتر و وزن کمتر آیفون ۱۵ پرو می‌کند.

علاوه‌براین، بخش عمده‌ای از کاربران قصد ندارد بیشتر از ۱۰۰۰ دلار برای خرید یک گوشی هزینه کنند؛ برهمین‌اساس عده‌ زیادی از طرفداران و مصرف‌کنندگان نتوانستند از ویژگی جدید داینامیک آیلند بهره‌مند شوند. اما امسال، با غول کوپرتینویی قصد دارد با آوردن قابلیت یادشده که تمام طرفداران گوشی‌‌های آیفون را خوشحال کند. به‌غیر از این ویژگی، درگاه تایپ سی به سری آیفون ۱۵ با پشتیبانی از تاندربولت اضافه می‌شود تا قابلیت همگام‌سازی با سایر دستگاه‌های هوشمند امکان‌پذیر شود؛ همچنین تاندربولت اجازه می‌دهد انتقال داده باسرعت ۴۰ گیگابیت برثانیه انجام شود.

اخبار مرتبط: