پس از انتشار چندین شایعه مبنی بر دوربین بهتر، صفحه نمایش و باتری بزرگ‌تر اکنون جف پو، تحلیل‌گر اپل مدعی شده آیفون ۱۵ پرو مکس با افزایش قیمت نسبت به نسل قبلی عرضه خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت MacRumers، پیشتر شایعه شده بود که سری آیفون ۱۵ با افزایش قیمت همراه خواهد شد، اما خبرهای جدید حاکی از آن است که فقط قیمت آیفون پرومکس بالاتر از نسل قبل خواهد بود.

دلیل افزایش قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس، ارتقا باتری نسبت به نسل قبلی اعلام شده که بر این اساس گفته می‌شود این گوشی با باتری ۴۸۵۲ میلی‌آمپر ساعتی عرضه خواهد شد، در حالی که ظرفیت باتری ۱۴ پرو مکس، فقط ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت بود. همچنین این گوشی با صفحه نمایش ۶.۹ اینچی عرضه می‌شود که از سایز ۶.۷ اینچ قبلی بزرگ‌تر است.

آیفون ۱۵ پرو مکس

آیفون ۱۴ پرو مکس با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز واید و f/1.78 و لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی عرضه شده بود. همچنین گفته می‌شود که آیفون ۱۵ پرو مکس با دوربین‌های بهتر همراه می‌شوند.

گزارش‌های قبلی حاکی از تغییر محل سنسورهای آیفون ۱۵ بودند. این تغییر به دلیل تعبیه سنسور پریسکوپ با قابلیت زوم اپتیکال ۶ برابری ایجاد می‌شود، یعنی با این دوربین بدون افت کیفیت می‌توان تا ۶ برابر زوم کرد.

نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۵ پرو مکس با قیمت ۱۱۰۰ دلار در آمریکا و ۱۴۵۰ یورو در اروپا عرضه خواهد شد که ۱۰۰ دلار از ۱۴ پرو مکس گران‌تر است. علاقمندان برای خرید این گوشی می‌توانند از بین رنگ‌های بنفش، مشکی، طلایی و نقره‌ای انتخاب کنند.

اخبار مرتبط: