یک افشاگر سرشناس توییتری ادعا می‌کند آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از فن خنک کننده برای کاهش دمای داخلی استفاده نمی‌کنند و دلیل اصلی داغ شدن گوشی‌های نسل جدید آیفون به این موضوع برمی‌گردد.

اواسط ماه گذشته، اپل با برگزاری مراسمی بزرگ و مجلل با حضور صدها توسعه‌دهنده از سری آيفون ۱۵ به‌همراه ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و اپل واچ سری ۹ رونمایی کرد که با استقبال گسترده کاربران در سراسر دنیا مواجه شد. آمار نشان می‌دهد روزانه هزاران کاربر برای خرید نسخه‌های پرو آيفون ۱۵ اقدام می‌کنند؛ همچنین باتوجه‌به قیمت بسیار بالای این گوشی‌ها در ایران انتظار می‌رفت استقبال چندانی از آن‌ها نشود، ولی برخلاف پیش‌بینی‌ها، این روزها هزاران کاربر ایرانی برای خرید نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ اقدام می‌کنند.

براساس نتایج بنچمارک، آیفون ۱۵ پرو مکس حین اجرای بازی گنشین ایمپکت و چندین برنامه سوم شخص با افزایش دمای شدید روبه‌رو می‌شود و عملکرد آن به‌سرعت کاهش می‌یابد. اکنون اپل ادعا می‌کند این مشکلات مربوط نرم‌افزار است و قصد دارد با انتشار آپدیت نرم‌افزاری به‌زودی این نقص فنی را برای همیشه برطرف کند؛ باوجوداین، برخی افراد می‌گویند مشکل از تراشه A17 Pro نشعت می‌گیرد و اپل باید قدرت این پردازنده را کاهش دهد یا بتواند از افزایش دمای درونی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس جلوگیری کند.

مقایسه-اس-۲۳-اولترا-با-ایفون-۱۵-پرو-مکس

ازسوی‌دیگر، برخی افشاگران توییتری X، ادعا می‌کنند فریم تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو مشکل دارد و نمی‌تواند گرمای درون دستگاه را پخش کند و باعث می‌شود گرما به‌صورت نقطه‌ای در یک‌جا مانده و باعث داغ شدن آیفون‌ها شود. اما امروز، یک افشاگر جدید فرضیه‌ای را مطرح کرد و گفت اپل از فن خنک کننده برای آیفون ۱۵ پرو استفاده نمی‌کند به‌همین دلیل دستگاه آیفون قادر نیست پس از درحالت پردازشی و گرافیکی به‌صورت خودکار عملیات خنک‌سازی را انجام دهد؛ برای اثبات ادعایش مقایسه‌ای با گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۳ اولترا انجام داد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

همان‌طورکه می‌دانید، گلکسی اس ۲۳ اولترا از فن خنک کننده به‌نام Vapor Chamber بهره می‌برد؛ این خنک از نوعی مایع متراکم ساخته شده که می‌تواند برای خنک کردن قطعات الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. طی ماه‌های اخیر، گزارشی مبنی‌بر افزایش دمای داخلی ازسوی کاربران یا بنچمارک‌ها مشاهده نشده و همین موضوع نشان می‌دهد غول فناوری کره‌ای از بهترین خنک کننده برای تولید گلکسی اس ۲۳ اولترا استفاده کرده است.

Here's the difference in cooling between the S23 Ultra and iPhone 15 Pro Max

باوجود اینکه عمر آيفون ۱۵ پرو کمتر از یک تخمین‌زده می‌شود، اما گزارش‌ها و شکایت‌های زیادی مبنی‌بر افزایش دما یا حتی متورم شدن باتری دستگاه به‌دلیل داغ شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ به‌چشم می‌خورد. بااین‌حال، ادعای افشاگر توییتری درست نیست و باید گفت اپل از پد حرارتی گرافیتی برای استفاده می‌کند که می‌تواند به پخش حرارت درونی گوشی کمک شایانی بکند. این افشاگر بانام کاربری Anthony، تصاویری را به‌صورت اسکرین‌شات از یک ویدئو به‌اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد خبری از پد گرافیتی نیست، اما اگر ویدئو کامل را مشاهده کنید متوجه می‌شوید اپل از خنک کننده برای تولید آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس استفاده کرده است.

برهمین‌اساس، می‌‌توان به‌جرات گفت برخی از افشاگران و یوتیوبرهایی که طرفدار محصولات چینی یا کره‌ای هستند با سوگیری خاصی به تخریب پرچمداران اپل می‌پردازند و اعلام می‌کنند این آیفون‌ها ارزش خرید ندارد یا استرس‌های بی‌دلیلی به افرادی که دستگاه‌های موردبحث را خریداری کرده وارد می‌کنند تا بتوانند مخاطب بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی جذب کنند. بنابراین، کسانی‌که آیفون ۱۵ پرو یا پرو مکس را خریداری کردند نباید نگران باشند، چراکه اپل پشتیبانی قدرت‌مندی دارد و با ارائه به‌روزرسانی‌های متعدد سعی می‌کند مشکلات نرم‌افزاری برطرف کند.

اخبار مرتبط: