سری جدید گوشی‌های اپل اواسط سال جاری عرضه شود و اخبار تغییرات جدید آیفون ۱۵ در مدل‌های پایه و پرو باعث بروز شایعات و درز اطلاعات و تصاویری از این سری شده است. آخرین اطلاعات فاش شده که قبلا در مورد آن صحبت کردیم جایگزینی دکمه اکشن با دکمه قطع صدا بود. در ادامه خبر به جزئیاتی بیشتری در این خصوص می‌پردازیم.

دکمه اکشن در مدل‌های پرو آیفون ۱۵

به گفته MacRumors، آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از طراحی دکمه‌ای مشابه با آیفون‌های نسل قبلی برخوردار خواهند بود، اما با یک تغییر قابل توجه برای کاربرانی که با محصولات آیفون آشنایی دارند. همانطور که قبلا گفته بودیم، دکمه اکشن با دکمه بی‌صدا جایگزین می‌شود. این قابلیت می‌تواند عملکرد بیشتری را به دستگاه اضافه کند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند عملکردهای سیستمی مانند Ring/Silent، Do Not Disturb یا Flashlight را به دکمه جدید اختصاص دهند. کارشناسان و علاقه‌مندان حوزه فناوری بر این باورند دکمه جدید عملکردی مشابه دکمه «Action» در Apple Watch Ultra دارد.

طراحی کناره های آیفون 15 پرو

تمامی مدل‌های آیفون از سال ۲۰۰۷ دارای دکمه Ring/Silent هستند و تصمیم اپل برای جایگزینی آن با دکمه‌‌ای جدید پایان یک دوران را نشان می‌دهد. شایان ذکر است که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس همچنان دارای دکمه بی‌صدا هستند. همچنین سایت‌های خبری و افشاگران می‌گویند دکمه «Action» فقط برای مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس تعبیه می‌شود.

رندرهای فاش شده به برآمدگی ماژول دوربین مدل‌های آیفون ۱۵ پرو هم اشاره می‌کنند. همانطور که سایت خبری MacRumors اشاره می‌کند، برجستگی‌های مدل‌های پرو آیفون ۱۵ بسیار بیشتر هستند که باعث تعجب بسیاری از علاقه‌مندان و افشاگران محصولات اپل شده است.

طراحی دوربین آیفون 15 پرو و پرو مکس

تغییرات مدل‌های پایه آیفون ۱۵

رندرهای CAD همچنین طراحی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را با حاشیه‌های باریک، درگاه USB-C و قاب گردتر تایید می‌کنند که به‌زودی در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ شاهد آن‌ها خواهیم بود. اما مدل‌های پایه آیفون ۱۵ نیز دارای تغییراتی هستند. دو نسخه پایه قرار است طراحی جدیدی با ویژگی داینامیک آیلند که با آیفون ۱۴ معرفی شد، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و درگاه USB-C داشته باشند. اگر این تغییرات درست باشد، مدل‌های پایه آیفون ۱۵ ارتقا قابل توجهی در حد مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را خواهند داشت.

انتظار می‌رود طبق برنامه هر ساله اپل، سری جدید آیفون شهریور ماه معرفی شوند. با این حال، تا زمانی که اپل به صورت رسمی اعلام رسمی نکند، نمی‌توانیم به این شایعات اکتفا کنیم.

نظر شما در مورد تغییرات آیفون ۱۵ چیست؟ به نظر شما تا چه میزان این اخبار می‌توانند واقعی باشند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: قابلیت‌های دکمه اکشن در آیفون ۱۵ پرو