امسال اپل نسل آیفون ۱۵ را به همراه تغییرات جذابی وارد بازار کرد اما اطلاعات نشان می‌دهند که این تغییرات هم نمی‌توانند آمار فروش آیفون ۱۵ را بالا ببرند.

یکی از اولین کشور‌هایی که این ادعا را اثبات می‌کند، آمریکاست. در این بخش از دنیا افراد کمتر به دنبال تعویض دستگاه خود با آخرین مدل هستند یا اصلا به آن فکر نمی‌کنند. این موضوع را می‌توان عامل یکی از بزرگ‌ترین سقوط‌های آمار فروش اپل از سال 2015 تاکنون دانست.

البته در این میان برخی تحلیل‌گران اعلام کردند که آمار فروش آیفون در سال‌های آینده بهبود پیدا می‌کند اما سرعت آن بالا نیست. اما در حال حاضر، بسیاری از مقالات اقتصادی پیش‌بینی کردند که اپل برای سال چهارم به صورت متوالی قرار است شاهد کاهش آمار فروش دستگاه‌های خود باشد.

در زمان شیوع بیماری کرونا، تقاضا برای دستگاه‌های هوشمند از شرکت‌های مختلف به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و این موضوع، شرکت‌ها را مجبور کرد تا سرعت تولید خود را افزایش دهند و حتی کارمندان جدیدی را استخدام کنند.

پس از واکسیناسیون و رفع شدن مشکلات این بیماری، تقاضا برای سخت‌افزار کاهش یافت و دیگر افراد علاقه‌ای به تعویض یا خرید دستگاه‌های خود نداشتند. همین موضوع باعث کاهش تقاضا در دنیای موبایل شد و حتی شرکت‌های بزرگ مجبور شدند تا تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کنند.

فروش آیفون سری 15 پرو

این موضوع تنها بخشی نیست که برای اپل مضر بوده، بلکه این شرکت به تازگی در رقابت سختی با رقبای خود قرار گرفته که دستگاه‌های بهتر را به قیمت کمتری به بازار عرضه می‌کنند. برای مثال می‌توان به هوآوی اشاره کرد که با وجود تحریم‌های سفت و سخت آمریکا توانست دستگاه‌های جدیدش را با تکنولوژی‌های اختصاصی تولید کند و آن‌ها را به سطح رقابت با دیگر شرکت‌ها برساند.

از دیگر علت‌های کاهش آمار فروش آیفون ۱۵ می‌توان به مشکلات سخت‌افزاری این سری از دستگاه‌ها اشاره کرد. دستگاه‌های جدید اپل از مشکلات زیادی مثل بالای رفتن دمای پردازنده یا ضعف در بدنه برخوردارند که می‌تواند باعث جلوگیری از خرید آن‌ها توسط کاربران شود.

نظر شما در مورد کاهش آمار فروش آیفون ۱۵ چیست؟ آیا اپل می‌تواند این مشکل را در سال جاری حل کند؟‌ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: