گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل قصد دارد سال آینده نسل جدید آیپد ایر با نمایشگر آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی معرفی کند، اما باید برای ثابت نگه داشتن قیمت این تبلت مقرون‌به‌صرفه برخی از قابلیت‌های آن را حذف کند.

همان‌طورکه می‌دانید، آیپد پرو بزرگ‌ترین تبلت اپل به‌شمار می‌رود که کاربران می‌توانند برای استفاده از آن اقدام به خرید کنند. به‌عبارتی دقیق‌تر، این دستگاه از پنل ۱۲.۹ اینچی با فناوری mini-LED ساخته می‌شود که ازنظر کیفیتی مورد استقبال و رضایت کاربران قرار دارد. درهمین‌راستا، احتمالا کمپانی اپل قصد دارد از این نمایشگر برای تولید آیپد ایر نسل ۶ بهره‌مند شود تا میزان محبوبیت و فروش نسخه‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش را در سال‌ ۲۰۲۴ میلادی افزایش دهد.

آیپد ایر ۶ با نمایشگر ارتقایافته

درحال‌حاضر، آیپد ایر نسل پنجم از یک پنل ۱۰.۹ اینچی با فناوری Liquid Retina IPS LCD و رزولوشنی معادل ۱۶۴۰×۲۳۶۰ پیکسل برخوردار می‌شود. طبق گزارش‌های وب‌سایت خبری MacRumors، نسل جدید یا ششم آیپد ایر با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی معرفی می‌شود که همان ابعاد نسل فعلی آیپد پرو است، اما غول کوپرتینویی تفاوت‌هایی برای وجه تمایز در قابلیت‌ها و پایین نگه داشتن آیپد ایر و آیپد پرو قائل می‌شود؛ برای مثال، یکی از نکات اصلی فناوری mini-LED به‌شمار می‌رود که در این مدل حذف می‌شود.

براساس جدیدترین فرضیه‌های کارشناسان و منتقدان، به‌نظر می‌رسد اگر چنین نسخه‌ای توسط اپل رونمایی شود، احتمالا سبد محصولات این کمپانی دربخش آیپدها با پیچیدگی خاصی مواجه می‌شود و کاربران برای انتخاب یک دستگاه آیپد بسیار سردرگم خواهند شد، زیرا عادت به دیدن مدل‌های یک شکل با نمایشگرهای یکسان ندارند. با‌این‌حال، یک شکاف قیمتی همچنان بین آن دو نسخه وجود دارد که کاربران می‌توانند از همان ابتدا متوجه تفاوت‌ها شوند.

آیپد ایر با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی

علاوه‌براین، باید به‌یاد داشته باشیم که نسل فعلی آیپد ایر از تراشه سیلیکونی M1 بهره می‌برد که عملکرد فوق‌العاده خوبی دارد و می‌تواند کارهای روزمره‌ بسیاری از کاربران به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام دهد؛ البته سال آینده، باتوجه‌به افزایش ابعاد نمایشگر، اپل می‌تواند سطح مشخصات سخت‌افزاری را نیز بهبود بخشد و از تراشه سیلیکونی M2 برای تولید آ‌ن‌ها استفاده کند؛ به پردازنده M3 اشاره‌ای نکردیم، چراکه این نسل تنها برای نسخه‌های آیپد پرو و مک‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

متاسفانه، وب‌سایت خبری MacRumors اشاره‌ای به تاریخ دقیق معرفی آیپد ایر با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی نمی‌کند، امت این احتمال وجود دارد که در بازه‌زمانی بین تابستان یا پاییز سال ۲۰۲۴ میلادی معرفی و پس‌از گذشت مدت‌زمان کوتاهی وارد بازار جهانی شوند. شایعات تایید می‌کنند آیپد موردبحث در مرحله تحقیق‌وتوسعه قرار دارد و احتمالا طی چندماه آینده وارد فاز جدید برای معرفی و تولید انبوه می‌شود. همچنین، ما توقع داریم در روزها و ماه‌های پیش‌رو اخبار بیشتری درباره آیپد ایر ۱۲.۹ اینچی بشنویم.

اخبار مرتبط: