طبق گزارش‌ها iOS 18 با استفاده از هوش مصنوعی، قابلیت خلاصه سازی پیام‌های iMessage را به سبک Humane Ai Pin به ارمغان می‌آورد.

با استناد به صحبت‌های تیم‌ کوک، مدیرعامل اپل، درباره تمرکز این شرکت بر توسعه‌ قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تولیدکننده‌ متن، احتمال استفاده از این فناوری در iOS 18، وجود دارد. بر اساس گزارش‌ها، کاربران قادر خواهند بود تا خلاصه‌ای از پیام‌های متنی طولانی را با کمک هوش مصنوعی دریافت کنند. این قابلیت نوین، تجربه‌ کاربری را در زمینه‌ تبادل پیام به‌طور قابل‌توجهی ارتقا خواهد بخشید و به صرفه‌جویی در زمان کاربران منجر خواهد شد.

بر اساس گزارشی از AppleInsider، به‌نظر می‌رسد سیستم‌عامل iOS 18 قابلیت خلاصه سازی پیام‌های متنی را با استفاده از هوش مصنوعی تولیدکننده‌ متن ارائه دهد. این گزارش ادعا می‌کند که این هوش مصنوعی قادر به استخراج و درک تمامی اطلاعات مرتبط از متن پیام‌ها است؛ اطلاعاتی نظیر نام شرکت‌ها، افراد و مکان‌هایی که در متن به آن‌ها اشاره شده است.

برای مثال، اگر نامی در ابتدای متن پیام ظاهر شود، نرم‌افزار احتمالا آن نام را به‌عنوان نویسنده‌ پیام تشخیص خواهد داد. این قابلیت می‌تواند از اطلاعات موجود در مرورگر سافاری و پیام‌ها استفاده کند، علاوه بر پیام‌های iMessage، این فناوری به‌طور قطع در سایر فیلدهای متنی یا اسناد دیجیتال نیز قابل استفاده خواهد بود. پیش‌تر گزارشی منتشر شد که به گنجاندن قابلیت دستیار مرورگر سافاری در iOS 18 اشاره کرده بود. این دستیار، به‌طور فرضی، محتویات کلیدی صفحات وب را برجسته خواهد ساخت.

خلاصه سازی پیام با هوش مصنوعی در iOS 18

اپل در حال ساخت مدل زبان اختصاصی خودش است که به‌طور کاملا آفلاین و بدون نیاز به اینترنت کار می‌کند، اما در عین حال برای به‌کارگیری در iOS 18 با کمپانی‌های OpenAI و گوگل بر سر مجوزدار کردن فناوری‌هایشان هم مذاکره می‌کند. با‌این‌حال، بر اساس گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد قابلیت خلاصه سازی متن در سافاری و پیام‌ها کاملا آفلاین و با استفاده از مدل زبان Ajax اختصاصی اپل عمل خواهد کرد.

اجرای این مدل زبانی به‌صورت آفلاین، مزایای قابل‌توجهی به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به سرعت پاسخگویی بیشتر و همچنین حفظ حریم خصوصی بیشتر اشاره کرد. دلیل این امر آن است که تمامی پردازش‌ها و محاسبات به‌طور کامل روی دستگاه کاربر انجام می‌شود و نیازی به ارسال اطلاعات به سرورهای شخص ثالث نیست.

در واقع، اجرای آفلاین این مدل زبانی، مانع از نشت اطلاعات حساس کاربران و همچنین وابستگی به اتصال به اینترنت می‌شود. این امر، تجربه‌ای امن‌تر و کارآمدتر را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. تیم کوک بار دیگر به قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدکننده‌ متن که متعلق به این شرکت است اشاره و ادعا کرد که اپل در این زمینه نسبت به رقبا از مزیت‌هایی برخوردار است. به گفته‌ او، ترکیب منحصربه‌فرد سخت‌افزار، نرم‌افزار و یکپارچگی خدمات اپل، این شرکت را در حوزه‌ هوش مصنوعی از سایر رقبا متمایز خواهد ساخت.