گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل روی توسعه آپدیت iOS 17.4.1 برای آیفون‌های سازگار کار می‌کند، اما هیچ‌گونه به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابل‌توجهی را دربرنمی‌گیرد.

همان‌طورکه می‌دانید، هفته‌گذشته، اپل به‌صورت رسمی از بزرگ‌ترین آپدیت نرم‌افزاری رونمایی کرد که شامل تغییرات گسترده و ویژگی‌های بسیار کاربردی برای بهبود نحوه تعامل کاربران با گوشی‌های آیفون بود. به‌عنوان‌مثال، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایشان را در اپ‌استورهای متفرقه بارگذاری کنند تا به‌صورت رایگان یا هزینه‌های بسیار کمتر دردسترس کاربران قرار بگیرد؛ البته این ویژگی تنها در هشت کشور عضو اتحادیه اروپا به‌صورت آزمایشی فعال شد و درصورت موفقیت‌آمیز بودن برای سایر کشورها عرضه خواهد شد. اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل قصد دارد از آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.4.1 رونمایی کند، اما هیچ‌گونه به‌روزرسانی بزرگی را شامل نمی‌شود.

باتوجه‌به جدول زمان‌بندی اپل، به‌نظر می‌رسد این کمپانی آمریکایی باید روند انتشار نسخه iOS 17.5 Beta را شروع کند، اما پیش‌ازآن باید آپدیت IOS 17.4.1 را منتشر کند تا بتواند باگ‌های احتمالی را به‌همراه برخی مشکلات امنیتی را برطرف کند. درحال‌حاضر، اگر هنوز دستگاه‌تان را به‌ آخرین نسخه iOS 17.4 به‌روزرسانی نکرده‌اید، با رفتن به‌منوی تنظیمات و انتخاب گزینه General > Software Updates برای برخورداری از جدیدترین تغییرات نرم‌افزاری سیستم‌عامل اپل اقدام کنید، چراکه کمپانی اپل برای دریافت این آپدیت نرم‌افزاری پافشاری می‌کند و ازتمام کاربران می‌خواهد فایل آن را دریافت کنند.

iOS 17.4.1 آپدیت

براساس گزارش وب‌سایت MacRumors، آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.4.1 شامل رفع اشکالات سیستمی و بهبود عملکرد گوشی‌های آیفون سازگار با این به‌روزرسانی است که می‌تواند به‌صورت بالقوه بخش عمده‌ای از باگ‌های نرم‌افزاری را برطرف کند. نشریه موردبحث می‌گوید به‌روزرسانی درمقایسه‌با iOS 17.4 جزئی خواهد بود و تغییرات عمده‌ای را درون پلتفرم ایجاد نمی‌کند، اما می‌تواند با بهبود امنیت اکوسیستم ثبات را به‌ارمغان بیاورد؛ بنابراین، توصیه می‌کنیم پس‌از انتشار آن حتما برای دانلود و نصب اقدام کنید.

درحال‌حاضر، هیچ‌گونه زمان دقیقی از انتشار آپدیت iOS 17.4.1 نیست و اپل درخصوص عرضه عمومی آن هیچ‌گونه بیانیه دقیقی را منتشر نکرده‌است. بااین‌حال، طی یک یا دو روز آینده به‌روزرسانی iOS 17.5 Beta برای توسعه‌دهندگان عرضه خواهد شد که به‌گفته بسیاری از کارشناسان و افشاگران در شبکه‌های اجتماعی شامل چندین ویژگی جدید خواهد بود که پیش‌تر در رویداد WWDC 2023 معرفی شد. یادآوری می‌شود درصورت انتشار هریک از به‌روزرسانی در روزهای آتی، اخبار مرتبط‌با آن را درسریع‌ترین زمان ممکن با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: