شب گذشته به‌روزرسانی iOS 17.3 منتشر شد و در ادامه لیست تغییرات آن از جمله رفع چند باگ و افزودن لیست مشترک اپل موزیک مشاهده می‌شود.

شب گذشته شرکت اپل به‌روزرسانی iOS 17.3 را برای آیفون‌های واجد شرایط منتشر کرد که کاربران می‌توانند آن را نصب کرده و از آن بهره‌مند شوند. این نسخه علاوه‌بر رفع باگ های قبلی و بهبود پایداری دستگاه، چند قابلیت جدید را نیز در دسترس کاربران قرار می‌دهد. علاوه‌بر آن انتظار می‌رود مشکل خالی شدن باتری هم در این نسخه برطرف شود. در ادامه لیست تمامی تغییرات ازجمله باگ‌های رفع شده و قابلیت‌های جدید iOS 17.3 را بررسی می‌کنیم.

سیستم‌عامل iOS 17 شهریور ماه برای آیفون‌های سازگار منتشر شد و کاربران زیادی آن را روی گوشی‌های خود نصب کردند. این سیستم‌عامل با قابلیت های جدیدی ازجمله حالت استندبای منتشر شد، اما درکنار ان مشکلات زیادی هم داشت که کاربران پس از نصب دچار آنها شدند. یکی از اولین باگ‌ها، گرم شدن بیش از حد دستگاه پس از استفاده کوتاه بود که با به‌روزرسانی سیستم‌عامل رفع شد. بااین حال تمامی مشکلات در iOS 17.1 و حتی 17.2 رفع نشدند تا درانتها کاربران منتظر عرضه iOS 17.3 باشند.

ios apple

سرویس حفاظت از دستگاه دزدیده شده (Stolen Device Protection)

اخیراً گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌داد سارقان از آیفون و رمز عبور برای غیرفعال کردن اپل آیدی و سرویس Find My برای پیدا کردن دستگاه استفاده کنند. به‌این ترتیب می‌توانستند به سرویس‌های حساس‌تری مانند iCloud Keychain دسترسی کامل داشته باشند. برای رفع این مشکل اپل سرویس جدیدی به‌نام حفاظت از دستگاه دزدیده شده یا Stolen Device Protection را طراحی کرده که در صورت دزدیده شدن آیفون، یک لایه امنیتی دیگر سر راه سارق قرار می‌گیرد. پس از فعال شدن این ویژگی، کاربر باید در‌صورتی که بخواهد برخی عمل‌ها را انجام دهد، با استفاده از Face ID یا Touch ID احراز هویت کند. در ادامه لیست این کارها آمده است:

  • دسترسی به iCloud Keychain
  • اقدامات مرتبط با اپل کارت از جمله مشاهده شماره مجازی اپل کارت
  • غیرفعال کردن حالت گمشده
  • تنظیم مجدد آیفون و پاک کردن تمام محتوا و تنظیمات
  • برخی از ویژگی‌های Apple Card Saving و Apple Cash
  • سرویس پرداخت سافاری
  • راه اندازی یک آیفون جدید با دستگاه خود

محافظت از دستگاه دزدیده شده در تمام مدل های آیفون سازگار موجود است. برای فعال‌سازی این ویژگی باید از طریق تنظیمات برنامه و مسیر «Settings > Face ID & Passcode > Stolen Device Protection» اقدام کرد.

بهبود تشخیص خودکار سانحه

شرکت اپل در سری آیفون ۱۴ و ۱۵ ویژگی تشخیص خودکار سانحه یا تصادف را بهینه‌سازی کرده است. نسخه جدید به‌گونه‌ای بهینه شده تا دیگر به‌اشتباه فعال نشود.

ios جدید

لیست پخش موسیقی مشترک اپل موزیک

در iOS 17.3 قابلیت جدیدی به‌نام لیست موسیقی مشترک به سرویس اپل موزیک اضافه شده است. بااین سرویس کاربر می‌تواند لیست اهنگ‌های خود را با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشته و برای آنها امکان ویرایش را فراهم کند. این قابلیت برای افرادی که سلیقه مشابه در موسیقی دارند مفید است، البته محدودیت تعداد کاربران هر لیست اعلام نشده است.

واکنش در لیست موسیقی مشترک با ایموجی

علاوه‌بر استفاده و ویرایش لیست آهنگ‌های مشترک در اپل موزیک، قابلیت دیگری هم اضافه شده که امکان واکنش نشان دادن را با ایموجی در دسترس قرار می‌دهد. به‌این ترتیب کاربر می‌تواند نظر خود را درباره هر آهنگ با یک ایموجی مشخص کند که کاربران دیگر لیست مشترک هم می‌توانند آن را ببینند. همچنین هنگام پخش موزیک، ایموجی به‌صورت متحرک به‌نمایش در می‌آید.

اخبار مرتبط: