کمپانی اپل نسخه توسعه دهندگان سیستم‌عامل iOS 17.1 ،iPadOS 17.1 و macOS Sonoma 14.1 را به‌همراه watchOS 10.1 با پشتیبانی از چندین ویژگی‌ و قابلیت معرفی شده در کنفرانس WWDC 2023 به‌صورت رسمی منتشر کرد.

پس‌از انتشار نسخه عمومی iOS 17.0.3، کمپانی اپل نسخه توسعه دهندگان سیستم‌عامل iOS 17.1، iPadOS 17.1 و watchOS 10.1 را به‌همراه macOS Sonoma 14.1 منتشر کرد؛ به‌نظر می‌رسد این نسخه آخرین بیلد به‌روزرسانی قبل از انتشار نسخه نهایی باشد که مجموعه بزرگی از قابلیت‌ها را که در رویداد WWDC 2023 رونمایی شد، پشتیبانی می‌کند. در ادامه به جزئیات بیشتری از ویژگی‌های آپدیت نرم‌افزاری جدید می‌پردازیم و نحوه دانلود و نصب آن را به شما آموزش می‌دهیم.

نسخه توسعه دهندگان iOS 17.1

پیش‌ازشروع باید یادآور شویم که برای استفاده از این به‌روزرسانی نرم‌افزاری باید در عضو برنامه توسعه‌دهندگان اپل باشید که قیمت عضویت آن هم‌اکنون معادل ۹۹.۹۹ دلار آمریکا است. آخرین نسخه نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.1 و iPadOS 17.1 می‌توانید ازطریق ورود به تنظیمات دستگاه آیفون یا آیپدتان جست‌وجو کرده و اقدام به نصب آن کنید؛ برای دانلود این به‌روزرسانی باید مطابق دستورالعمل‌های کمپانی عمل کنید و مطمئن شوید که Apple ID شما به حساب کاربری توسعه‌دهندگان متصل است؛ در غیراین‌صورت شما قادر به نصب بیلد موردبحث روی دستگاه‌تان نخواهید بود.

  1. وارد تنظیمات یا همان Setting شوید؛
  2. سپس روی گزینه General کلیک کنید؛
  3. گزینه Software Updates را انتخاب کنید؛
  4. اکنون روی Beta Updates کلیک کنید.

درکنار iOS 17.1، کمپانی اپل از نسخه توسعه‌ دهندگان watchOS 10.1 نیز به‌صورت رسمی رونمایی کرد که با استفاده از برنامه Apple Watch روی گوشی آیفون‌تان می‌توانید اقدام به دانلود و نصب آپدیت نرم‌افزاری کنید. همچنین برای دریافت فایل دانلود تنها نیاز دارید موارد بالا را دنبال کنید تا سیستم‌عامل watchOS 10.1 روی ساعت هوشمند شما فعال شود؛ البته باید به‌یاد داشته باشید که اپل واچ باید طی این فرآیند حداقل ۵۰ درصد شارژ داشته و در نزدیکی آیفون قرار بگیرد تا اتصال پایداری بین دستگاه‌ها برقرار باشد.

علاوه‌براین، سیستم‌عامل macOS Sonoma 14.1 نسخه توسعه‌دهندگان را درکنار iOS 17.1 دریافت کرد؛ بنابراین اگر عضو برنامه توسعه‌دهندگان باشید می‌توانید ازطریق منوی تنظیمات فایل به‌روزرسانی نرم‌‌افزاری را دانلود و روی دستگاه مک‌تان نصب کنید. برای انجام این‌کار روی گزینه Sonoma Developer Beta در قسمت Beta Updates کلیک کنید تا دانلود فایل شروع شود؛ سپس با پیروی از دستورالعمل‌های اپل برای نصب آن روی سیستم اقدام کنید.

درنهایت باید شاره کنیم جدیدترین نسخه به‌روزرسانی سیستم‌عالم‌های اپل می‌تواند باگ‌ها و مشکلات متعدد نسخه‌های قبلی را تاحد زیادی بهبود بخشد تا عملکرد و تجربه کاربری به‌پایداری نسبی در محصولات پرچمدار اپل برسد. درحا‌ل‌حاضر، اطلاعات تکمیلی از قابلیت دردست نیست و تنها می‌دانیم قابلیت همگام‌سازی Screen Time در آیپد‌ها و آیفون برطرف شده است. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد نسخه نهایی iOS 17.1 و سایر سیستم‌عامل‌ها هفته آینده منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط: