اپل آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 16.6.1 برای آیفون، نسخه iPadOS 16.6.1 برای آیپد، watchOS 9.6.2 برای ساعت‌های هوشمند و macOS 13.5.2 را برای مک‌ها منتشر کرد.

طی روزهای اخیر، تمرکز تمام خبرگزاری‌ها و علاقه‌مندان به حوزه فناوری معطوف به برگزاری مراسم «Wonderlust» و معرفی آخرین نسل پرچمداران اپل یعنی سری آیفون ۱۵، اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا نسل دوم است؛ برهمین‌اساس، کمپامی اپل فرصت را غمیت شمارده و در سکوت خبری اقدام به انتشار آپدیت نرم‌افزاری iOS 16.6.1، نسخه iPadOS 16.6.1، نسخه watchOS 9.6.2 و macOS 13.5.2 برای دستگاه‌های سازگار کرد. به‌نظر می‌رسد این آپدیت، آخرین نسخه از سیستم‌عامل نسل ۱۶، قبل از انتشار سیستم‌عامل iOS 17 باشد. همچنین، آپدیت‌های موردبحث شامل رفع اشکالات نرم‌افزاری و بهبود عملکرد می‌شود.

آپدیت watchOS 9.6.2

کاربرانی که قصد دارد نسخه iOS 16.6.1 و iPadOS 16..6.1 را روی دستگاه‌‌های آیفون و آیپد واجد شرایط نصب کند، می‌توانند به‌سادگی به قسمت Settings > General > Software Update بروند و آخرین نسخه نرم‌افزاری سیستم‌عامل مرتبط با دستگاه‌‌شان را مطابق با دستو‌ر‌العمل‌های روی صفحه‌ دانلود کنند. همچنین، آپدیت نسخه iOS 16.6.1 به بهبود امنیتی و تجربه کاربری روان کمک شایانی می‌کند که دانلود آن به‌خصوص برای آیفون‌های که از iOS 17 بسیار واجب خواهد بود.

علاوه‌بر iOS 16.6.1، ساعت‌های هوشمند اپل واچ نسخه watchOS 9.6.2 را دریافت می‌کنند. کاربران برای دریافت آخرین آپدیت باید به اپلیکیشن اختصاصی اپل واچ روی آیفون بروند و از مسیر General > Software Update اقدام به دانلود به‌روزرسانی مربوطه کنند. قبل از دانلود سیستم‌عامل، کاربران باید از شارژ ۵۰ درصدی ساعت‌هایشان مطمئن شوند؛ همچنین در فرآیند دانلود نرم‌افزار، این گجت پوشیدنی باید در نزدیکی آیفون کاربر قرار بگیرد. سیستم‌عامل واچ او اس ۹.۶.۲ برای اشکالات نرم‌افزاری و امنیتی معرفی می‌‌شود.

قابلیت‌های iOS 16.6.1

درکنار دو نسخه یادشده، اپل قصد دارد از سیستم عامل MacOS Ventura 13.5.2 به‌عنوان آخرین نسخه به‌روزرسانی شده برای مک‌ها رونمایی کند. آخرین به‌روزرسانی شامل رفع مشکلات فنی جزئی و امنیتی می‌شد که در تنظیمات سیستمی مک‌ها برای دستگاه واجد شرایط قابل دریافت خواهد بود. همچنین مشابه دو به‌روزرسانی قبلی، این آپدیت نرم‌‌افزاری به‌عنوان آخرین نسخه برای پشتیبانی از مک‌ها قبل از ورود به سیستم‌عامل macOS 14 منتشر شد. هدف از انتشار این به‌روزرسانی رفع مشکلات جزئی و ارائه یک پچ امنیتی برای کاربران است تا تجربه کاربری آن‌ها بهبود یابد.

همان‌طور که قبلا اعلام کردیم سیستم‌عامل iOS ۱۷ به‌زودی درکنار سری آیفون ۱۵ معرفی می‌شود و انتظار داریم نسخه پایدار آن از فردای مراسم معارفه دردسترس کاربران قرار بگیرد. یادآوری می‌شود نسخه iOS 16.6.1 آخرین آپدیت بزرگ برای iPhone X و iPhone 8 محسوب می‌شود و کاربرانی که از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند دیگر هیچ به‌روزرسانی سیستم‌َعامل یا پچ امنیتی را دریافت نخواهند کرد.

اخبار مرتبط: