سامسونگ ۴ فروردین ماه از گوشی میان رده اقتصادی جدید خود رونمایی کرد و ما شاهد معرفی گلکسی F14 و گلکسی M54 بودیم. پس از معرفی این دستگاه به گوشی‌های گلکسی A14 5G و گلکسی M14 پیوست. از مشخصات فنی گلگسی F14 می‌توان به صفحه نمایش ۶.۶ اینچی با رزولشون FullHD و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی اشاره کرد. این گوشی همچنین از یک تراشه ۵ نانومتری Exynos 1330 با پشتیبانی از شبکه 5G بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی دارای محافظ Corning Gorilla Glass 5 است. این در حالی است که این نوع شیشه در سری M و A هنوز تایید نشده است.

داخل گلکسی F14 یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار دارد که با باتری گلکسی M14 مطابقت دارد، اما گلگسی A14 دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. همچنین گلکسی F14 از شارژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد که ۱۰ وات بیشتر از شارژ دو گوشی دیگر است.

دیگر مشخصات فنی گلگسی F14، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. در حالی که دو مدل دیگر دارای سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هستند. همچنین یک ناچ قطره‌ای در بالای صفحه نمایش دستگاه جهت قرارگیری دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی وجود دارد. این دوربین دارای دیافراگم 2.0 است.

سامسونگ گلکسی F14 با اندروید ۱۳ را و رابط کاربری One UI Core 5.1 عرضه شده است که نسخه‌ای مشابه از رابط کاربری اصلی سامسونگ است. این گوشی تا دو به‌روزرسانی نسخه پایه اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی F14 در رنگ‌های سیاه، سبز و بنفش عرضه خواهد شد. فروش این گوشی از روز ۱۰ فروردین از طریق وب سایت سامسونگ، سایت Flipkart و دیگر شرکای ساسمونگ شروع می‌شود. قیمت این گوشی در هند برای نسخه ۴+۱۲۸ گیگابایتی ۱۲۹۹۰ روپیه و برای نسخه ۶+۱۲۸ گیگابایتی ۱۴۴۹۰ روپیه خواهد بود که به ترتیب معادل حدود ۱۵۷ و ۱۷۶ دلار است.

طراحی سامسونگ گلکسی M54

رونمایی گلکسی M54

هفته گذشته پس از معرفی گلکسی A54، سامسونگ گلکسی M54 رسما معرفی کرد و به نظر می‌رسد که این گوشی نسخه تقویت شده گوشی گلکسی A54 باشد.

مشخصات فنی گلکسی M54 نشان می‌دهد این گوشی دارای یک صفحه نمایش لمسی ۶.۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن FullHD و نرخ تازه‌ سازی ۱۲۰ هرتز است. قلب تپنده این گوشی یک تراشه Exynos 1380 همراه با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است که این میزان حافظه قابل ارتقا نیز هست. در پنل پشتی این گوشی یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS)، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی قرار دارد و در قسمت جلو دستگاه نیز یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. باتری این گوشی حجم ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سیمی ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

گلگسی M54 دارای اندروید ۱۳ است و با رابط کاربری One UI ۵.۱ و محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۵ عرضه شد است. این گوشی در رنگ‌های آبی تیره و نقره‌ای روانه بازار خواهد شد. در مقایسه با گلکسی A54، این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگتر (۶.۷ اینچ در مقابل ۶.۴ اینچ)، دوربین اصلی با وضوح بالاتر (۱۰۸ مگاپیکسل در مقابل ۵۰ مگاپیکسل)، دوربین فوق عریض با وضوح پایین‌تر (۸ مگاپیکسل در مقابل ۱۲ مگاپیکسل)، دوربین ماکرو با وضوح پایین‌تر (۲ مگاپیکسل در مقابل ۵مگاپیکسل)، و یک باتری قوی‌تر (۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در مقابل ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت) است.

نظر شما درباره معرفی گلکسی F14 و گلکسی M54 چیست؟ به نظر شما این گوشی‌ها تا چه میزان ارزش خرید دارند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: