پس از حذف گزینه عجله دارم از تاکسی‌های اینترنتی، دستور مقام قضایی مبنی بر حذف عجله ندارم تپسی نیز اجرایی شده است.

تپسی در کنار گزینه‌های عادی و عجله دارم آپشن دیگری تحت عنوان عجله ندارم هم در اپلیکیشن این شرکت گنجانده بود که با انتخاب این گزینه هزینه سفر کاربر به ازای طولانی‌تر شدن زمان انتظارش کاهش می‌یافت. گزینه مذکور از اواخر سال گذشته به اپلیکیشن این تاکسی اینترنتی اضافه شده بود و هزینه سفر را تا 15 درصد برای مسافران کاهش می‌داد.

گفتنی است اواخر سال قبل در پی دستور احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر حذف گزینه عجله دارم از پلتفرم تاکسی‌های اینترنتی، شرکت تپسی یک نظرسنجی اینترنتی ترتیب داده و براساس آن از کاربران خواسته بود تا نظرشان را درمورد حذف این آپشن اعلام کنند. هرچند که نتایج این نظرسنجی معلوم نشد و مسئولان تپسی توضیح بیشتری ارائه ندادند، اما به فاصله کمی بعد از آن این گزینه از دسترس کاربران خارج شد.

تپسی

براین اساس مسئولان تاکسی اینترنتی موردبحث اعلام کردند که گزینه عجله دارم 10 درصد از سفرها و گزینه عجله ندارم هم 20 درصد از سفرها را شامل می‌شد.

جالب است بدانید که تاریخچه آغاز به‌کار استارتاپ تاکسی‌ اینترنتی در جهان به سال 2009 برمی‌گردد. این تاکسی‌ها در 66 کشور دنیا که عمدتا اروپایی و آمریکایی هستند مشغول به ارائه خدمات هستند و طبق آمار منتشر شده مربوط به سال 2018 توسط شرکت مربوطه، زمان انتظار برای رسیدن سرویس کمتر از 5 دقیقه اعلام شده است. اما در پلتفرم این شرکت هیچ‌کدام از گزینه‌های عجله دارم یا عجله ندارم دیده نمی‌شود.

این درحالی است که کاربران سرویس تاکسی‌های اینترنتی در ایران همواره از طولانی شدن زمان انتظارشان برای رسیدن راننده گلایه داشته‌اند. همچنین پیش از حذف گزینه عجله دارم در سال گذشته، کاربران گزارش کرده‌اند که تنها راه کم شدن زمان انتظارشان انتخاب گزینه مذکور و افزایش هزینه سفر بوده است.