شرکت هواوی قصد دارد گوشی هوشمند سری P۷۰ را به دوربین و حسگر اثر انگشت جدید خود مجهز کند تا از قطعات داخلی بیشتری بهره ببرد.

شرکت هواوی در تولید گوشی هوشمند P۷۰ نسبت به سایر پرچمداران قبلی خود از قطعات داخلی بیشتری استفاده خواهد کرد. همچنین با وجود شدت گرفتن تحریم‌های غول چینی، مشخص شده که این کمپانی قصد دارد گوشی جدید خود را سال آینده رونمایی کند.

با توجه به استقبال زیاد از سری هواوی میت ۶۰ در بازار چین، هواوی برای ساخت پرچمدار بعدی خود بیشتر ترغیب شد. شایعه جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد پرچمدار بعدی هواوی با استفاده از قطعات چینی تولید و راهی بازار خواهد کرد. به این معنی که این شرکت از قطعات تولید شده توسط شرکت‌های چینی استفاده می‌کند.

یک منبع خبری در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد که تعداد قطعات داخلی استفاده شده در سری P۷۰ به سقف خود خواهد رسید. این شرکت قصد دارد با استفاده از تولیدات داخلی در محصولات خود به خودکفایی در تولید برسد. بر اساس گزارش‌ها، مشخص شد که شرکت‌های هواوی و سونی قرارداد خود را برای عرضه‌ جدید تمدید نکرده‌اند. همچنین این کمپانی در حال ارتقای دوربین هواوی P۷۰ است و در این راستا حسگر دوربین CMOS و تراشه‌های خود را توسعه داده تا دیگر به شرکت‌های خارجی وابستگی نداشته باشد. البته هواوی در حال حاضر چنین خبری را به‌طور رسمی اعلام نکرده و همه این اطلاعات در حد شایعه است.

مشخصات Huawei-P70

طبق روند همیشگی هواوی گوشی‌های هوشمند سری P را در نیمه اول سال عرضه می‌کند. با این حال، این روند پس از تحریم‌های ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ تغییر کرد. پس از عرضه سریP۴۰، هواوی فقط از P۵۰ پرو در سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد، در‌حالی‌که این شرکت در سال ۲۰۲۲ هیچ گوشی سری P را وارد بازار نکرد تا اینکه اوایل سال‌جاری میلادی گوشیP۶۰ پرو را معرفی و به احتمال زیاد اوایل سال ۲۰۲۴ سری P۷۰ را با قابلیت‌های جدید رونمایی خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات، این شرکت از تامین‌کنندگان داخلی تقاضا کرده تا تولید ماژول‌ سنسور اثر انگشت optical جدید را برای پرچمدار آینده آغاز کنند. به‌دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین و تحریم‌ها، هواوی تنها می‌تواند قطعات خود را از تامین‌کنندگان چینی خریداری کند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود در تحویل به موقع قطعات سفارش داده شده با مشکلاتی مواجه شود. باید دید استفاده از سنسور اثر انگشت و دوربین چینی در هواوی P۷۰، چه تاثیری در کیفیت این دستگاه خواهد داشت؟

خبر مرتیط: مراسم رونمایی هوآوی P70 برای سال آینده برنامه‌ریزی شد؛ معجزه تراشه Kirin