ساعت هوشمند هواوی واچ GT4 با صحفه‌نمایش ۱.۳۲ اینچی و تراکم پیکسلی ۳۵۲PPI معرفی شد؛ این ساعت می‌تواند با بهترین نسخه‌های اپل واچ و گلکسی واچ رقابت کند.

دنیای گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند یا هندفزفری‌های بلوتوثی باسرعت غیرقابل‌تصوری به‌پیشرفت ادامه می‌دهد؛ حتی به‌تازگی سامسونگ قصد دارد از حلقه‌ هوشمند رونمایی کند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از سلامت جسمانی‌شان باخبر شوند. همچنین به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل قصد دارد محصولی مشابهی را در آینده نزدیک معرفی کند تا دنیای گجت‌ها کامل‌تر از قبل شود. درحال‌حاضر، سازندگان ساعت‌های هوشمند رقابت نزدیکی با یک‌دیگر دارند و تلاش می‌کنند تا محصولی باکیفیت و قیمت مناسب روانه بازار کنند.

هواوی واچ GT4 با ابعاد ۴۱ میلی‌متری

همان‌طورکه می‌دانید ساعت‌های هوشمند فوق‌العاده‌ای برای کاربران در طیف‌ وسیعی وجود دارند و هرشخص می‌تواند مطابق اولویت‌ها و بودجه‌ای که دارد یک ساعت خریداری کند. اما گاهی اوقات به‌دلیل وجود انواع مختلف این گجت‌های پیشرفته، کاربران با سردرگمی‌‌های مواجه می‌شوند و نمی‌دانند که باید بسته به‌نیازهایشان کدام ساعت هوشمند را خریداری کنند. طی سا‌ل‌های اخیر، اغلب کاربران روی به‌خرید اپل واچ‌ها یا گلکسی واچ‌ها آورده‌اند، سپس گزینه‌های دیگری مانند Garmin در بازار حضور دارد که ساعت‌های خاصی را برای ورزشکاران تولید می‌کند.

باوجود کمپانی‌های یادشده که از غول‌های فناوری به‌شمار می‌روند، کمپانی هواوی پس تحمل مدت‌ها تحریم و حضور نداشتن در بازار جهانی قصد دارد با معرفی ساعت هوشمند واچ GT4 به دنیای گجت‌های پوشیدنی بازگردد؛ این ساعت هوشمند قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوانی دارد که می‌تواند مورد توجه هر کاربر مبتدی و حرفه‌ای قرار بگیرد. به‌بیانی دقیق‌تر، هواوی واچ GT4 حرف‌های زیادی برای گفتن درمقابل ساعت‌های هوشمند موجود در بازار دارد.

هواوی واچ GT4 با ابعاد ۴۶ میلی‌متری

هواوی واچ GT4 به‌عنوان یک ساعت پرچمدار اقتصادی وارد میدان رقابت می‌شود و قابلیت سازگاری با سایر سیستم‌عامل‌ها مانند iOS و اندروید دارد، اما باید یادآور شویم که می‌تواند ویژگی‌ها بیشتری را با اکوسیستم HarmonyOS ارائه دهد؛ بنابراین کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند هواوی استفاده می‌کنند از قابلیت‌های متنوع مرتبط با سلامت و تناسب اندام برخوردار می‌شوند. به‌طورخلاصه، این ساعت هوشمند برای افرادی که مناسب خواهد بود که با هزینه کم می‌خواهند قابلیت‌های زیادی را دراختیار داشته باشند.

مانند همه ساعت‌های هوشمند بازار، هواوی واچ GT4 در ابعاد ۴۱ و ۴۶ میلی‌متری معرفی شد تا کاربران بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند؛ فاصله بند‌های نسخه کوچک‌تر با یک‌دیگر ۱۸ میلی‌متر است که هواوی آن را با نام «Pendant Design» در و‌ب‌سایت رسمی این کمپانی قرار داده و کاربران می‌توانند برای ثبت‌سفارش هم‌اکنون اقدام کنند. همچنین ساعت‌ هوشمند هواوی واچ GT4 با سه‌ رنگ‌بندی جذاب عرضه خواهد شد که شامل چرم سفید، نقره‌ای و برنز می‌شود. نسخه ۴۱ میلی‌متری از صفحه‌نمایش ۱.۳۲ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۶۶×۴۶۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۵۲PPI بهره می‌برد که به‌همراه یک بانری ۳۲۳ میلی‌متری می‌تواند تا هفت شبانه‌روز بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند.

هواوی واچ GT4 معرفی شد

ازسوی‌دیگر، نسخه ۴۶ میلی‌متری از صفحه‌نمایش ۱.۴۳ اینچی با رزولوشن ۴۶۶×۴۶۶ پیکسل و تراکم پیکسلی 326PPI بهره‌مند می‌شود. فاصله‌ بین بند‌های ساعت ۲۲ میلی‌متر است و در چهار رنگ مختلف دردسترس قرار می‌گیرند که شامل چرم قهوه‌ای، سبز، مشکی و استیل می‌شود. این نسخه از یک باتری ۵۲۴ برخوردار است که به‌ادعای هواوی می‌تواند بیشتر از دو هفته بدون شارژ مجدد دوام بیاورد؛ توانایی این ساعت می‌تواند برای افرادی که به‌مسافرت‌های چند روزه خارج از شهر می‌رود مفید واقع شود.

قابلیت‌ها و قیمت هواوی واچ GT4

ظاهر ساعت به‌گونه‌ای طراحی شده که حس ساعت‌های کلاسیک و عادی را به کاربران القا می‌کند؛ اما این ساعت هوشمند از فناوری‌های نظارتی جدید TruSeen 5.5 Plus برخوردار است. فناوری مذکور شامل قابلیت‌های ردیابی خواب، ضربان قلب، فشارخون، سطح اکسیژن خون و هشدار مشکلات تنفسی می‌شود؛ همچنین، هواوی می‌گوید GT4 به «Menstrual Cycle Management 3.0» مجهز شده که تا ۱۵ درصد دقیق‌تر از سایر ساعت‌های هوشمند موجود است. به‌عبارتی دیگر، این قابلیت با کنترل ضربان قلب، دمای بدن و سایر عوامل فیزیولوژیکی می‌تواند به پیش‌بینی دوره‌ها و علائم آن کمک کند.

قابلیت‌های ساعت هوشمند هواوی واچ GT4

برای ورزش و فعالیت‌های بندی، فناوری ماهواره‌ای GNSS دو بانده می‌تواند عملکرد کاربران را ۳۰ درصد افزایش دهد. رای مثال، زمانی‌که کاربران درون شهر توسط ساختما‌ن‌های بلند شهر احاطه‌ شده‌اند می‌توانند با استفاده از این ساعت به فعالیت‌های‌شان ادامه دهند. همچنین، هواوی واچ GT4 بیشتر از ۱۰۰ نوع ورزش را پشتیبان می‌کند که شامل مواردی مانند Padel و ورزش‌های الکترونیکی می‌شود.

برای ورزش در فضای باز، GNSS دو بانده و پنج سیستمی 30 درصد موقعیت دقیق تری را ارائه می دهد، حتی زمانی که شما توسط ساختمان های بلند احاطه شده اید. این ساعت می تواند انواع ورزش ها (100+) را ردیابی کند و اکنون شامل مواردی مانند پدل (تلفیقی از اسکواش و تنیس) و حتی ورزش های الکترونیکی می شود. برنامه Stay Fit که در ساعت هوشمند وجود دارد میزان‌ کالری‌های دریافتی کاربران اندازه‌گیری می‌کند و سپس با میزان فعالیت‌ها و کالری‌های سوازنده شده محاسباتی را انجام می‌دهد تا کاربر به‌طور کامل از میزان حجم ورودی و خروجی کالری غذایی آگاه شود.

قابلیت Cycle Management 3.0

کمی پیش‌تر عنوان کردیم که هواوی واچ GT4 می‌تواند با سیستم‌عامل اندروید و iOS همگام‌سازی شود. همچنین ساعت هوشمند هواوی می‌تواند از برنامه‌های کاربردی مانند Strava ،Runtastic و Komoot پیشتبانی کند یا حتی قادر است پیام‌های دریافتی از برنامه‌های تلگرام، واتس‌اپ، اسکایپ، سیگنال، اسکایپ، وایبر، اینستاگرام یا فیس‌بوک مسنجر به کاربران نشان دهد که مزیت بسیار خوبی به‌شمار می‌رود؛ همچنین کاربران می‌تواند درصورت دریفات پیام با ساعت هوشمند GT4 پاسخ‌های سریع از پیش‌تعیین شده ارسال کنند.

کمپانی چینی هواوی برای تقویت این ساعت از استاندارد IP68 برای ساخت آن استفاده کرده که نشان می‌دهد تا ۵۰ متر زیر آب مقاوم خواهد بود. قیمت پایه هواوی واچ GT4 از ۲۴۹ یورو برای بند چرمی سفید ۴۱ میلی‌متری و بند لاستیک مشکی ۴۶ میلی‌متری شروع خواهد شد. براساس اعلام رسمی، ساعت موردبحث از تاریخ چهارم اکتبر مصادف با ۱۲ مهر ازطریق تمامی فروشگا‌ه‌های حضوری و آنلاین قابل‌خریداری خواهد بود.

اخبار مرتبط: