هواوی بی‌سروصدا یک گوشی هوشمند جدید را در وب‌سایت جهانی خود لیست کرده است. این گوشی به‌صورت رسمی هواوی Nova Y61 نام دارد. با توجه به نامش، می‌توانیم آن را جانشین Nova Y60 بدانیم که سال گذشته معرفی‌شده بود. متأسفانه اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه این گوشی وجود ندارد. بااین‌حال، با معرفی هواوی Nova Y61 تقریباً تمام مشخصات آن منتشر شده است.

مشخصات هواوی Nova Y61

Huawei Nova Y61 مانند هر گوشی هوشمند اقتصادی و ارزان‌قیمت دیگری که تصورش را می‌کنید به نظر می‌رسد. این گوشی دارای طراحی قاب تخت و چیدمان جزیره دوربین پشتی مشابه آیفون‌های اپل است. اما دوربین‌های آن در مقایسه با آیفون‌ها بسیار ضعیف‌تر هستند. ماژول دوربین این گوشی دارای یک سنسور اصلی 50 مگا‌پیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگا پیکسلی، یک سنسور عمق سنج 2 مگا پیکسلی و یک دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی در جلو است.

اگرچه هوآوی مستقیماً اشاره‌ای به آن نکرده است، اما به نظر می‌رسد که این دستگاه دارای ساختار بدنه پلاستیکی باشد. ابعاد آن 164.28 x 75.8 x 8.94 میلی‌متر است و وزن آن به 188 گرم می‌رسد. Nova Y61 در سه رنگ‌بندی (آبی یاقوت کبود، سبز نعنایی و مشکی نیمه‌شب) عرضه می‌شود.

Huawei-Nova-Y61

این گوشی دارای صفحه‌نمایش 6.52 اینچی (LCD) با وضوح 1600 در 720 پیکسل (HD+) و بریدگی ناچ قطره‌ای است. تراشه نامعلوم Nova Y61 نیز با یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای تغذیه می‌شود. این گوشی با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در منطقه آسیا و اقیانوسیه عرضه می‌شود. در حالی که در سایر نقاط جهان دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است.

به‌طور مشابه، در برخی از مناطق، با دو سیمکارت عرضه می‌شود، در حالی که در برخی بازارهای دیگر تنها با یک سیمکارت عرضه خواهد شد. حتی قابلیت NFC در آن نیز فقط به برخی از مناطق خاص محدود می‌شود. درهرصورت، همه مدل‌های آن در همه بازارهای جهان دارای وای فای تک باند، 4G، بلوتوث 5.1 و GNSS خواهند بود. جک هدفون 3.5 میلی‌متری و پورت USB Type-C (USB 2.0) نیز در تمام مدل‌ها وجود دارد.

در بخش نرم‌افزاری، گوشی Nova Y61 با EMUI 12 و سرویس‌های موبایلی اختصاصی هواوی (HMS) به‌جای سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) اجرا می‌شود. و در آخر اینکه این گوشی با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع کابلی 22.5 واتی عرضه خواهد شد.

خبر مرتبط: هواوی میت 50 پرو در صدر جدول DxOMark