به‌نقل از یک منبع آگاه خبری گوشی هوشمند هواوی میت ۶۰ با صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی و ارتباط 5G معرفی می‌شود.

کمپانی چینی هواوی قصد دارد گوشی پرچمدار هواوی میت ۶۰ را تا اواخر سال جاری میلادی روانه بازار کند، اما اخبار و شایعات پیرامون این گوشی هم‌اکنون به گوشی می‌رسد. طبق گفته‌های افشاگر معروف حوزه فناوری، دیجیتال چت استیشن (DCS)، گوشی یادشده جانشین نسل قبلی یعنی هواوی میت ۵۰ می‌شود و از صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی 1.5K برخوردار می‌شود؛ همچنین طراحی نمایشگر دستگاه به‌صورت تخت بوده و از پانچ هول مرکزی بالای صفحه بهره‌مند خواهد شد.

اگر به گذشته نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که هواوی میت ۵۰ از پنل اولد ۶.۷ اینچی با نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی و مدولاسیون پهنای پالس برای کنترل ولتاژ ورودی و خروجی، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی و رزولوشن ۱۲۲۴×۲۷۰۰ پیکسل بود.

براساس گزارش‌ها، هواوی میت ۶۰ از طراحی منحصربه‌فردی بهره‌مند خواهد شد و کمپانی سازنده قصد دارد از ناچ جدید با ظاهر قرص مانند برای قرار دادن سنسور سلفی و حسگر تشخیص عمق 3D استفاده کند. گزارش‌های جدیدتر نشان می‌دهند هواوی نسخه‌ای بهینه‌سازی شدن از داینامیک آیلند را برای نمایش دادن اعلا‌ن‌‌ها با هدف بهبود تجربه کاربری ارائه خواهد کرد.

Huawei Mate 60

چندی پیش این منبع آگاه خبری رندرهای جدیدی از پنل پشت میت ۶۰ برای کاربران و علاقه‌مندان حوزه فناوری به‌‌نمایش گذاشت که یادآور سری میت ۴۰ بود. درحال‌حاضر جزئیات بیشتری از سیستم دوربین این گوشی پرچمدار دردست نیست، اما هواوی قول دوربین قدرت‌مند با لنزهای پریسکوپی را به کاربران داده تا عکاسی در شرایط نامناسبی نوری هم امکان‌پذیر شود؛ همچنین هواوی میت ۶۰ از سنسور پردازش سیگنال‌های تصویری با فناوری داخلی هواوی بهره می‌برد که برچسب XMAGE روی دستگاه مشخص می‌شود.

اما یکی از مهم‌ترین تغییرات هواوی طی چند سال اخیر مجهز شدن به ارتباط 5G پس از کاهش تحریم‌های ایالات متحده علیه این کمپانی محسوب می‌شود. طبق گزارش‌ها، هواوی به‌زودی سری میت ۶۰ را با استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون با پشتیبانی از ارتباط 5G تولید می‌کند. علاوه‌براین، این کمپانی روی آخرین نسل از سیستم‌عامل‌ هارمونی او اس کار می‌کند و به زودی شاهد نسل چهارم این نرم‌افزار خواهیم بود.

شرکت هواوی هنوز هیچ‌ اعلامیه مبنی‌بر معرفی میت ۶۰ اعلام نکرده، اما شایعات تایید می‌کنند این دستگاه تا مهرماه سال جاری معرفی خواهد شد. برای آگاهی بیشتر از سایر مشخصات فنی این گوشی و قیمت آن باید مدت‌زمان بیشتری صبور باشیم تا اطلاعات بیشتری ازسوی افشاگران یا خبرگزاری‌های حوزه فناوری فاش شود.

اخبار مرتبط: هواوی از هوش مصنوعی Pangu 3 رونمایی کرد