آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد هواوی با عرضه میت ۶۰ پرو عملکرد بسیار موفقیت‌آمیزی داشته که تهدیدی برای بقیه شرکت‌های حوزه گوشی به‌شمار می‌رود.

به‌دلیل تحریم آمریکا و بیشتر کمپانی‌های تامین قطعات، شرکت هواوی مجبور به تهیه بخش‌های زیادی از گوشی بدون امکان تکیه کردن بر شرکت‌های دیگر و تولید داخلی آنها شده است. این مسئله باعث شد میت ۶۰ پرو هواوی به تراشه کرین ۹۰۰۰ اس مجهز شود که اولین تراشه 5G هواوی به‌حساب می‌آید. اکنون گزارش‌ خبرگزاری Economic Daily News منتشر شده که نشان می‌دهد تاکنون ۲۰ میلیون دستگاه میت ۶۰ پرو در چین عرضه شده و توانسته توجه بسیاری از کاربران را به‌خود جلب کند.

هواوی ماژول شارژ میت ۶۰ پرو را از شرکت Luxshare Precision خریداری کرده، شرکتی که قطعات اپل را هم تامین می‌کند. براساس گزارش‌ها، این شرکت وظیفه تولید انبوه آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را درصورتی‌که شرکت Foxconn موفق به تولید متناسب با هدف سه‌ماهه اول نشود به‌دوش می‌کشد. اگرچه مشخص نیست Luxshare چقدر از این قرارداد درآمد کسب می‌کند، اما موفق شد خط تولید خود را برای هواوی خالی کند.

در ادامه این گزارش آمده است که شرکت Xinwei، یکی دیگر از شرکای تجاری مشترک اپل و هواوی اکنون با تمام ظرفیت خود به تولید آنتن، شارژر بی‌سیم، EMC و EMI، اتصالات با دقت بالا و لولای نمایشگرهای تاشو برای شرکت هواوی می‌پردازد. البته سود زنجیره تامین قطعات اپل به این شرکت ارتباطی ندارد و حتی می‌تواند باعث نگرانی‌های اپل شود.

با وجود عرضه محدود میت ۶۰ پرو هواوی در داخل چین، محبوبیت این گوشی روز‌به‌روز افزایش می‌یابد. همچنین با اعمال تحریم آمریکا، به‌نظر می‌رسد دیگر اهرمی برای توقف هواوی وجود نداشته باشد و ممکن است در آینده نزدیک شاهد عرضه میت ۶۰ پرو هواوی باشیم. همچنین با موفقیت در میت ۶۰ پرو، بقیه شرکت‌ها کار سختی برای رقابت با هواوی در بازار چین را تجربه خواهند کرد.

همچنین موفقیت میت ۶۰ پرو هواوی می‌تواند برای کوالکام هم ضرر بزرگی محسوب شود. پیش‌بینی شده با استفاده از تراشه‌های داخلی مانند کرین ۹۰۰۰ اس و کنار گذاشتن تراشه‌های ضعیف کوالکام، این شرکت ضرر ۶۰ میلیون قطعه‌ای در سال ۲۰۲۴ متحمل خواهد شد.

اخبار مرتبط: