لپ تاپ OmniBook Ultra 14 اولین لپ تاپ هوش مصنوعی HP است که به تازگی معرفی شده و از پردازنده Ryzen AI 300 ساخته شرکت AMD استفاده می‌کند تا قدرتی عظیم به کمک AI به کاربران تقدیم کند.

با معرفی کامپیوترهای Copilot از سوی شرکت مایکروسافت، انقلابی در زمینه پیشرفت کامپیوترها به وجود آمد و حال شرکت HP نیز در همین مسیر گام برمی‌دارد. همانطور که می‌دانید، کامپیوترهای Copilot مایکروسافت از تراشه Snapdragon X Elite یا X Plus ساخته شرکت کوالکام استفاده می‌کنند اما تکنولوژی جدیدی که در لپ تاپ OmniBook Ultra 14 استفاده شده، توان پردازشی بالاتری برای هوش مصنوعی دارد.

اولین لپ تاپ هوش مصنوعی HP ظاهری زیبا و بدنه‌ای بسیار باریک دارد که به لطف پردازنده قدرتمند، توانی برابر با 55TOPS برای پردازش هوش مصنوعی در اختیار کاربر می‌گذارد. توان این دستگاه برای پردازش AI به طرز واضحی بالاتر از مدل‌های Snapdragon X Elite و X Plus خواهد بود. این مدل به کمک توانایی انکار نشدنی‌اش، از قابلیت‌هایی چون تولید سریع‌تر تصاویر به کمک هوش مصنوعی، بهبود افکت‌های دوربین در هنگام برقراری تماس‌های تصویری و... برخوردار است.

اولین لپ تاپ هوش مصنوعی HP

لپ تاپ OmniBook Ultra 14 از گرافیک Radeon 980 شرکت AMD استفاده کرده و پردازنده آن نیز بر اساس معماری x86 ساخته شده است. این بدین معناست که این دستگاه، برخلاف مدل‌های Copilot+ که بر پایه معماری ARM هستند، هماهنگی بیشتری با برنامه‎های مختلف خواهد داشت. با لپ تاپ HP، از همان روز اول می‌توانید به تجربه برخی بازی‌هایی بپردازید که بر روی لپ تاپ‌های Snapdragon X به دلیل سیستم ضد تقلبی که وجود دارد، در دسترس نیستند. دستگاه مذکور از اپلیکیشن Wolf Security که یک ابزار سیستمی است پشتیبانی کرده و برنامه‌هایی چون Windows Studio Effects و Poly Camera Pro را نیز دارد. به گفته شرکت سازنده، این لپ تاپ به زودی آپدیتی نیز دریافت خواهد کرد که تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز 11 را برای کاربران فعال می‌کند.

اسلکت OmniBook Ultra 14 شباهت زیادی به سری اسپکتر HP دارد که مدلی قدرتمند از لپ تاپ‌های این شرکت است. دستگاه جدید از دو پورت ثاندربولت 4 پشتیبانی می‌کند که اولین بار است که در لپ تاپ‌های دارای پردازنده AMD شاهد چنین پورتی هستیم. علاوه بر آن، یک پورت USB-A و جک 3.5 میلی‌متری نیز برای آن لحاظ شده است. باتری آن 68 وات‌ساعت بوده و ظاهر آن نیز کمی ضخیم‌تر از OmniBook X است. تا به این لحظه، نمی‌توانیم مقایسه دقیقی از کارایی دستگاه جدید با OmniBook X داشته باشیم و باید منتظر انتشار آن بمانیم. OmniBook Ultra 14 قرار است ماه بعد با قیمت پایه 1450 دلار به فروش برسد.