آنر مجیک ۶ آلتیمیت به پنل نمایشگر جدید BOE مجهز شده که علاوه‌بر افزایش طول عمر نمایشگر، مصرف انرژی را هم تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

حدودا ۳ هفته قبل آنر مجیک ۶ پرو با سیستم دوربین چهارگانه شامل ۳ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۸۰ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی، قابلیت‌های هوش مصنوعی و Magic Capsule (مشابه داینامیک آیلند اپل) معرفی شد. این دستگاه می‌تواند پرچمداران اندرویدی حال حاضر را به‌چالش بکشد؛ بااین حال اکنون آنر درحال آماده‌سازی برای معرفی نسخه بهتر آن به‌نام آنر مجیک ۶ آلتیمیت است. این کمپانی می‌خواهد در تاریخ ۱۸ مارس درکنار مجیک ۶ RSR Porsche Design و لپ‌تاپ MagicBook Pro 16 از پرچمدار جدید رونمایی کند.

چند روز قبل تصاویری از آنر مجیک ۶ آلتیمیت منتشر شد که طراحی این دستگاه را در ۲ رنگ صورتی و مشکی-خاکستری به‌نمایش گذاشت. پس از آن رندرهای دیگری از این دستگاه در زوایای مختلف منتشر شد که همین ۲ رنگ در آن استفاده شده بود. اکنون پوسترهای تبلیغاتی جدیدی از آنر منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه به یک پنل نمایشگر خاص با فناوری جدید مجهز می‌شود.

نمایشگر آنر مجیک ۶ آلتیمیت

شرکت آنر طی چند روز گذشته پوسترهای تبلیغاتی مختلفی از دستگاه‌های جدید در پلتفرم اختصاصی چینی ویبو منتشر کرد. یکی از آنها نشان می‌دهد آنر مجیک ۶ آلتیمیت به پنل نمایشگر جدید دولایه BOE مجهز می‌شود. طول عمر این نمایشگر ۶ برابر بیشتر از نمایشگرهای OLED عادی است که دستاورد خارق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. با تکیه‌بر فناوری جدید، مشکلات اساسی نمایشگرهای OLED مانند سوختن پیکسل‌ها یا سایر علائم فرسودگی رفع می‌شود. برای درک بهتر این مسئله، طول عمر نمایشگر OLED عادی حدود ۵ سال است، اما نمایشگرهای جدید در بدترین حالت بیش از ۱۰ سال دوام می‌آورند.

اگرچه افزایش طول عمر نمایشگر مسئله بسیار مهمی است، تغییرات پنل نمایشگر جدید به آن خلاصه نمی‌شود. این نمایشگر تا ۴۰ درصد بهره‌وری انرژی بیشتری داشته و با مصرف باتری کمتر به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند. شاید این موضوع چندان مهم به‌نظر نرسد، اما درحقیقت بیشتر انرژی گوشی‌ها صرف نمایشگر شده و پردازش تراشه سهم کوچکتری دارد. بنابراین و باتوجه به افزایش بی‌سابقه سطح روشنایی نمایشگرها در سال گذشته، این مساله اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند.

اگرچه هنوز جزئیات بیشتری درباره نمایشگر آنر مجیک ۶ آلتیمیت منتشر نشده، اپل هم تصمیم گرفته تا از فناوری جدید BOE استفاده کند. کانگ مین سو، تحلیلگر Omdia در کنفرانس اخیر خود در کره جنوبی گفت که سال ۲۰۲۸ انتظار می‌رود آیپد ایر هم با نمایشگر OLED و آیپد پرو با نمایشگر OLED دولایه معرفی و راهی بازار شود. احتمالا استفاده از ۲ پنل OLED درکنار یکدیگر باعث شده ۲ لایه نورانی روی یکدیگر قرار بگیرند. این ساختار درکنار روشنایی مشابه، مصرف انرژی کمتری دارد و به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند.

اخبار مرتبط: