شرکت آنر گوشی‌های سری Honor 80 را در آبان ماه گذشته روانه بازار کرد. حال به فاصله کمتر از یک سال، گوشی های سری Honor 90 نیز آماده عرضه هستند. خبرگزاری آنلاین DCS به نقل منابع خبری آگاه اعلام کرده که آنر 90 پرو با تغییرات کم نسبت به نسل قبلی خود یعنی آنر 80 پرو داشته و این تلفن جدید دقیقا از همان نمایشگر، تراشه و دوربین اصلی استفاده می‌کند. کارشناسان این گوشی را با Oppo Reno 10 Pro+ مقایسه کرده‌اند و اعتقاد دارند کهHonor 90 Pro عملکرد ضعیف‌تری نسبت به رقیبش دارد.

آنر 90 پرو از تراشه اسنپدراگون +8 نسل 1 با ‌هسته‌های پردازنده 3.0 گیگاهرتزی استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش آن رزولوشن 1244p داشته و سوراخ پانچ‌های دوگانه آن نیز میزبان دو دوربین سلفی هستند. تنها خبری که می‌تواند واقعا جالب توجه باشد، این است که آنر به استفاده از سنسور تصویر ISOCELL HP3 سامسونگ روی این گوشی ادامه داده است. این سنسور از نظر تئوری می‌تواند تصاویری با رزولوشن 200 مگاپیکسل ثبت کند.

البته آنر در سال گذشته هم با ادعایی مشابه از همین سنسور روی Honor 80 Pro استفاده کرده بود. اما دوربین این گوشی در بیشترین حد توان خود تنها می‌توانست تصاویری با رزولوشن 160 مگاپیکسل ثبت کند. حال باید صبر کنیم و ببینیم که آیا آنر این بار یک سنسور 200 مگاپیکسلی واقعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد یا خیر!

خبر مرتبط: مشخصات اصلی آنر X50i فاش شد